10/02/2020

La URV acull la reunió inicial d’un projecte europeu per lluitar contra la violència contra el col·lectiu LGTBQI+ a les universitats

Combatre el silenci sobre la discriminació i violència per raó d'identitat i expressió de gènere i orientació sexual a la Universitat es converteix en realitat

representants de les institucions i organitzacions sòcies dels quatre països participants del projecte "HEI4Diversity. Building capacities to prevent and respond to any form of violence against the LGBTQI+ community in Higher Education Institutions in Europe".

El passat 30 de gener va tenir lloc a la URV la primera reunió del projecte europeu per a combatre les violències LGTBQI+ a la universitat: “HEI4Diversity. Building capacities to prevent and respond to any form of violence against the LGBTQI+ community in Higher Education Institutions in Europe”. Aquest projecte internacional, cofinançat per la Unió Europea a través del programa Erasmus+, és una iniciativa de transformació social que parteix del grup de recerca MEDIS i està liderat per Oriol Ríos, investigador i professor Serra Hunter del Departament de Pedagogia de la URV.

El projecte “HEI4Diversity” pretén generar un impacte en com la comunitat universitària s’enfronta a aquesta violència mitjançant les evidències científiques que demostren la magnitud i el silenci que existeix sobre la violència LGTBQI+fòbica en les institucions educatives superiors europees. En aquest sentit, el projecte intenta respondre a aquesta violència mitjançant la prevenció i treballant les capacitats en tots els membres de la comunitat universitària per a fer front a aquesta violència a les aules.

En aquesta línia, es treballarà en dos productes principals al llarg de dos anys: d’una banda, la realització d’un estudi de bones pràctiques contra la violència per raó d’identitat, expressió de gènere i orientació sexual en universitats dels 28 països de la Unió Europea i, d’altra banda, la creació d’un curs de formació digital i d’accés lliure per a generar estratègies per a lluitar contra aquesta problemàtica social.

La reunió que va tenir lloc dijous passat va acollir a representants de les institucions i organitzacions sòcies dels quatre països participants del consorci: Itàlia, Xipre, Polònia i Espanya. A més de comptar amb rellevants universitats europees, el projecte té el valor afegit de fer possible una relació d’igualtat entre institucions educatives superiors amb organitzacions socials per la lluita dels drets LGTBIQ+. Aquesta trobada va suposar una posada en marxa de l’estudi comparatiu de bones pràctiques a nivell europeu i del disseny del curs de formació digital, així com la preparació dels diferents esdeveniments de formació que tindran lloc durant els dos anys de vida del projecte.