29/09/2014

La URV i l’ICIQ estan al capdamunt del rànquing SIR en lideratge d’exel·lència

La URV és la primera universitat pública de l’Estat en lideratge d’exel·lència per sisé any consecutiu. L’ICIQ de la seva banda, ocupa la primera posició a nivell mundial pel que fa a institucions públiques en aquesta mateixa categoria

El ICIQ es líder mundial según la relación en liderazgo de excelencia en la categoría de las instituciones públicas.

A més de situar la universitat al capdamunt de la llista en l’indicador de lideratge d’excel·lència per sisè any consecutiu, el rànquing SIR World Report 2014 -que incorpora les dades del 2008 al 2012- també classifica la Universitat en segona posició pel que fa a l’impacte normalitzat,  és a dir la relació entre l’impacte científic mitjà de la institució i el promig mundial de citacions.

El mateix rànquing situa a la Universitat  en tercer lloc en l’indicador que mesura el percentatge de la producció científica de cada institució que està inclòs en el conjunt format pel 10% dels articles més citats en els seus àmbits científics respectius. Es tracta, així, d’una mesura directa de la producció de més qualitat i amb més reconeixement de les diferents institucions de recerca.

El  SIR World Report  és la classificació més exhaustiva i completa d’institucions de recerca a nivell mundial. El rànquing inclou 4.851 institucions de tot el món , 2.713 de les quals són institucions d’educació superior.  A nivell mundial i pel que fa a les institucions d’educació superior,  la URV és la 89a en excel·lència en lideratge , la 296a en impacte normalitzat i la 395a en investigació d’ excel·lència.

L’ICIQ encapçala la llista SIR en lideratge d’exel·lència al mòn

El mateix rànquing (SIR) situa l’ICIQ com el centre d’investigació  líder a tot el món d’acord a la relació en lideratge d’excel·lència i pel que fa a la categoria de  les institucions públiques. El SIR també el situa en segon lloc al rànquing espanyol d’alta qualitat en Publicacions (relació de documents que una institució publica a les revistes més influents del món, aquelles situades en el primer quartil) i en impacte normalitzat (que mostra la relació entre la impacte mitjà científic d’una institució i el conjunt de la mitjana mundial).

La primera posició de l’ICIQ a la llista confirma que, després de 10 anys d’activitat, l’ICIQ s’ha convertit en una institució de referència internacional en el camp de la investigació química. Aquesta excel·lència es reflecteix també en el fet que aquest any l’ICIQ ha estat acreditat “Centre d’Excel·lència Severo Ochoa” .

Els informes anuals de SIR analitzen els resultats de la investigació de les institucions de tot el món per avaluar, d’acord amb els diferents indicadors bibliomètrics, l’impacte científic i l’excel·lència. La base de dades Scopus ofereix la informació amb la qual es fan aquests informes. Per l’any 2014 els resultats que s’han utilitzat són els del període 2008-2012. El rànquing (SIR) l’elabora el grup de recerca Scimago, en el qual participen investigadors de les universitats de Granada, Extremadura, Carlos III de Madrid i Alcalá de Henares.

La URV s'ha situat entre les 200 universitats més destacades del món en l'àmbit de les ciències de la computació.
La URV s’ha situat entre les 200 universitats més destacades del món en l’àmbit de les ciències de la computació.
La URV, al rànquing de Xangai en Computació

D’altra banda la Universitat Rovira i Virgili s’ha situat entre les 200 universitats més destacades del món en l’àmbit de les ciències de la computació,  en el rànquing de Xangai. Des de l’any 2003, el Center for World-Class Universities i l’Institute of Higher Education de la Universitat Jiao Tong de Xangai (Xina) publiquen aquest informe, que revisa la producció científica i acadèmica de més de 1.000 universitats del món. La metodologia de l’Academic Ranking of World Universities incorpora l’anàlisi de dades bibliomètriques sobre el nombre de premis rellevants obtinguts per l’alumnat i el professorat, els investigadors més citats en 21 àrees de recerca, els articles publicats a les revistes Nature i Science i els articles indexats al SCI, així com l’eficiència acadèmica en funció de les dimensions de la institució.