27/05/2019

La URV, present al mapa de l’ONU sobre recerca i educació en estudis urbans

La Càtedra UNESCO d'Habitatge apareix al Big Blue Book, que mostra les fites de 70 universitats internacionals en matèria d'estudis urbans

Un moment de la Jornada Resolució de Conflictes i Habitatge que la Càtedra UNESCO va fer el 10 de maig.

L’ONU ha publicat Big Blue Book, un llibre que dona a conèixer els 70 socis universitaris del programa de les Nacions Unides sobre desenvolupament urbà. A través de la Càtedra UNESCO d’Habitatge, la URV és una de les sis universitats de l’Estat espanyol que apareix en el llibre, junt amb la Universidad de Málaga, la Universdade da Coruña, la Universidad de Deusto, la Escuela Universitaria de Diseño, Innovación y Tecnología i la Universidad CEU San Pablo. Les institucions que menciona l’obra són considerades per l’ONU col·laboradores per a la consecució de ciutats més sostenibles.

El Big Blue Book mostra les fites de les 70 universitats seleccionades tant en recerca com educació i mostra els estudis urbans que estan duent a terme. Aquest mapa de les activitats acadèmiques i de recerca en l’àmbit de les ciutats i els estudis urbans proporciona una nova mirada sobre el coneixement que les universitats i els centres de recerca generen d’una manera més holística i integrada. Independentment de la ubicació del centre de recerca, el llibre mostra que els problemes i els desafiaments urbans requereixen esforços col·lectius.

Amb aquesta iniciativa , l’ONU segueix apostant per la col·laboració, l’intercanvi de coneixements i les iniciatives conjuntes per aconseguir un món urbà més sostenible. Es tracta d’una nova aposta en la línia de l’objectiu 11 de desenvolupament sostenible del Sistema de Desenvolupament de les Nacions Unides i de la Nova Agenda Urbana, que es va aprovar en la Conferència de les Nacions Unides sobre Habitatge i Desenvolupament Urbà Sostenible (Hàbitat III) que es va celebrar a Quito l’octubre de 2016. La Càtedra d’Habitatge de la URV va participar-hi de forma activa.

El llibre Big Blue Book es pot descarregar al web d’ONU Habitat.