27/01/2020

La URV participa en un projecte per a la internacionalització del personal acadèmic

Professorat i investigadors es formaran en la internacionalització del currículum, la comunicació intercultural i la docència en anglès, entre d'altres qüestions

Formació del personal d'administració i serveis de les universitats participants al projecte SUCTI.

Fins a 258 membres del personal d’administració i serveis de sis universitats europees van ser formades a través del projecte europeu Systemic University Change Towards Internationalization (SUCTI), amb el qual van obtenir eines per a la internacionalització de la institució. Ara, aquest projecte coordinat entre 2016 i 2019 per la URV, té continuïtat i preveu preparar el personal acadèmic perquè tingui les competències necessàries per a la internacionalització de la docència i de la recerca.

Es tracta del projecte SUCTI for Academia, coordinat per la Universitat Adam Mickiewicz de Poznan, de Polònia, i en el qual també hi participa la URV. En aquest cas, la formació per al personal docent i investigador abordarà temes com ara la internacionalització del currículum, la gestió de l’aula internacional, la comunicació intercultural i la docència en anglès.

Trobada del consorci del projecte SUCTI for Academics a Poznan, Polònia.

El Centre Internacional i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) són les unitats encarregades d’implementar-lo a la URV. De fet, serà aquí on l’any vinent s’instruirà els formadors de les 5 universitats participants, que després formaran el seu personal docent i investigador.

Aquesta iniciativa, finançada pel programa Erasmus+ de la Comissió Europea, s’implantarà fins al 2022, i compta amb l’experiència prèvia del projecte SUCTI, que va rebre el President’s Award de l’Associació Europea per a l’Educació Internacional (EAIE) pel seu treball notable i dedicació a l’educació superior.