18/01/2019

URVoltage Racing creix fins al mig centenar d’estudiants d’Enginyeria, ADE i Comunicació

L'equip crearà una moto de nou per a la competició MotoStudent 2020 i espera millorar els resultats del seu debut

Estudiants d'Enginyeria de la URV al circuit d'Alcanyís durant la competició MotoStudent 2018.

El debut de l’equip URVoltage Racing a la competició internacional de motociclisme MotoStudent 2018 va ser tota una fita. Onze estudiants d’Enginyeria van dissenyar i construir una moto elèctrica amb la qual van quedar dotzens a la classificació el passat mes d’octubre. Ara cedeixen el pas als nous integrants, que ja en són 55, i que provenen de diversos ensenyaments d’Enginyeria i d’Administració i Direcció d’Empreses i Comunicació Audiovisual.

Amb la tutorització dels professors Luis Guasch i José Luis Ramírez, ja s’han posat a treballar per a la propera edició de la competició, que se celebrarà al 2020. Trobar patrocinadors per fer la inscripció i desenvolupar la nova moto és el primer objectiu, per al qual ja estan treballant. Tenen la mirada posada en la millora dels resultats del debut, per això haver crescut en nombre i àmbits de coneixement ha permès als estudiants organitzar-se en grups de treball especialitzats: enginyeria mecànica, enginyeria elèctrica, enginyeria electrònica, gestió i comunicació.

A partir de l’abril tindran accés a la nova normativa de la competició i als requeriments que haurà de tenir la moto, que canvien d’una edició a l’altra. Serà a partir de llavors que podran començar el disseny del vehicle. Durant el curs 2019-20 faran la compra del material i el muntatge i al maig del 2020 esperen començar els tests de proves en circuit.

Integrants de l’equip URVoltage Racing han presentat el projecte MotoStudent a la rectora, María José Figueras; la Vicerectora d’Estudiants i Ocupabilitat, Maria Bonet; el vicerector de Programació Acadèmica i Docència, Domènec Puig, i el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francisco Medina.