15/02/2017

Vila-seca presenta el Pla Estratègic de l’activitat turística elaborat pel PCTTO

El Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca ha presentat el Pla Estratègic de l’activitat turística del municipi aquest dimecres, 15 de febrer. El Pla Estratègic de l’activitat turística de Vila-seca ha estat elaborat pel PCT, el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, qui ha dut a terme la diagnosi del pla, i ha dissenyat aquelles propostes que permetran avançar i aconseguir els objectius marcats

El Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca ha presentat avui el Pla Estratègic de l’activitat turística del municipi. L’acte, que s’ha dut a terme a l’Aula Magna de la Facultat de Turisme i Geografia de la Universitat Rovira i Virgili, ha estat presidit per l’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet; el Director General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Octavi Bono; el president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca, Pere Segura; i el responsable del Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, Jordi Calabuig.

El Pla Estratègic de l’activitat turística de Vila-seca és una ferma aposta del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca per potenciar la destinació i impulsar noves vies de desenvolupament i creixement en el sector en el període 2017-2021. Al llarg del 2016, el sector públic i privat han treballat conjuntament per tal d’analitzar la realitat de la destinació i identificar la diagnosi de l’activitat turística.

D’aquesta diagnosi s’han establert diferents oportunitats de millora per tal de consolidar el model turístic i aconseguir que aquesta sigui una destinació d’alta qualitat, de prestigi i sostenible. “Vila-seca i més concretament la Pineda Platja és una destinació consolidada en els segments de turisme familiar i d’oci, però els mercats són molt canviants i hem de saber identificar les noves tendències, adaptar-nos al nou model i buscar estratègies que donin resposta a aquests canvis”, ha declarat el president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca, Pere Segura.

Unes estratègies que, en paraules d’Octavi Bono, Director General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, “han d’anar sempre acompanyades d’una bona visió i planificació, com ha fet sempre Vila-seca, perquè tinguin èxit”.

El Pla Estratègic de l’activitat turística de Vila-seca ha estat elaborat pel PCT, el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, qui ha dut a terme la diagnosi del pla, i ha dissenyat aquelles propostes que permetran avançar i aconseguir els objectius marcats. Algunes d’aquestes 56 propostes han estat avançades durant la presentació pel responsable del Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística del PCT, Jordi Calabuig.

L’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, ha volgut destacar “l’esforç del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca en aquest projecte que serà de gran benefici pel territori i pels ciutadans” i ha recordat les 10 lliçons sobre turisme impulsades des de Vila-seca durant les darreres tres dècades i que han servit per reinventar aquesta destinació turística”.

L’acte ha comptat amb l’assistència dels màxims representants del sector turístic públic i privat. En aquest sentit, hi han estat presents Carmen Mansilla, directora del directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació a la demarcació de Tarragona; Marta Nel·lo, Degana de la Facultat de Turisme i Geografia de la Universitat Rovira i Virgili, els membres de la corporació municipal de Vila-seca, els Patronats de Turisme de la Costa Daurada, Cambrils, Reus i Salou, els membres associats de la FEHT i diversos representants del sector de l’oci i la restauració de la destinació.