09/05/2019

Vins i maridatges, nova sessió del cicle La ciència del vi

El mestre cuiner i sumiller Francesc Lladó va oferir dimecres aquesta xerrada divulgativa, en què va desmitificar conceptes a l'hora de maridar un vi

Començar un maridatge de vins amb un escumós i acabar-lo amb un cava; recomanar fer un tast de formatges amb vi blanc o no tenir en compte només el menjar a l’hora de decidir quin vi prendre en cada moment. Francesc Lladó, mestre cuiner i sumiller, va desmitificar el món dels vins i els maridatges amb la seva participació a aquesta xerrada del cicle La Ciència del Vi, des del mes de febrer i fins el desembre organitza la Unitat de Comunicació de la Ciència en col·laboració amb la DO Tarragona i la Facultat d’Enologia de la URV i que ahir dimecres va aplegar a l’Espai Turisme de Tarragona una cinquantena de persones.

Lladó, que també és docent del curs de Sumiller Professional que s’imparteix a la Fundació URV, va deixar clar que el maridatge, tret d’algunes regles bàsiques, és un fet molt subjectiu, que depèn no només del menjar que acompanyi el vi, sinó també d’altres aspectes que poden variar com el clima, l’estat d’ànim, la companyia… i fins i tot la música. Per això durant la sessió es van maridar tres vins: l’escumós Mas de Valls, de cellers De Muller; un Ishii blanc del Celler Vives Ambròs i un criança negre del celler Mas Vicenç. I el públic va decidir amb quina de les músiques proposades maridaria cada vi.

El cicle La ciència del vi és una proposta de divulgació científica que té per objectiu apropar el coneixement a la societat de la mà d’investigadors i investigadores que fan recerca a la Universitat en àmbits molt diversos, i amb el vi com a element comú. Aquest nou cicle vol mostrar que darrere de cada glop de vi s’amaga no només molta recerca històrica, sinó també d’altres disciplines científiques que el converteixen en un producte viu, únic i en evolució constant. I es fa apropant el coneixement generat a la Universitat Rovira i Virgili al públic general.

Per aquest motiu, els temes triats són d’àmbits diversos. Des de quin paper tenia el vi a l’antiguitat, la relació entre el vi i la salut, les catedrals del vi, maridatges, l’enocomunicació, de tot el procés que se segueix des de que es conrea la vinya fins que es produeix el vi al celler, de les tècniques de màrqueting centrades en el vi, de les sensacions que produeix el seu consum i finalment de l’herència que hem heretat de grecs i romans respecte aquest producte.

Les sessions es fan el segon dimecres de cada mes -excepte els mesos d’agost i setembre- i la iniciativa ha tingut tan bona acollida entre el públic que ja s’han exhaurit les places per totes les sessions, tot i que hi ha la possibilitat d’apuntar-se a les llista d’espera.