09/12/2015

Vitec participa en un projecte internacional per trobar solucions a les malalties de la fusta de la vinya

La detecció i prevenció de malalties de la fusta és una de les línies de treball de Vitec i una de les preocupacions del sector que és prioritària, també, per la Unió Europea

Vuit universitats i centres de recerca d’arreu del món juntament amb un grup de centres d’investigació francesos, tot liderats per UMR-SAVE (una unitat mixta de recerca entre l’Institut de les Ciències de la Vinya i el Vi de la Universitat de Bordeus i l’Institut Nacional de la Recerca Agronòmica de França), duran a terme un projecte per aturar un dels problemes que més preocupa el sector vitivinícola, les malalties de la fusta de la vinya. El Parc Tecnològic del Vi de Falset (VITEC) és un dels vuit centres internacionals que hi participaran i l’únic representant de l’Estat en aquest consorci. La detecció de les malalties de la fusta de la vinya és una de les línies estratègiques de treball del VITEC.

El treball, que té una durada de tres anys, ha estat distingit com a guanyador pel comitè avaluador de la convocatòria Jas Hennesy, a la qual es van presentar projectes d’arreu del món. La proposta la liderarà la Unitat Mixta UMR-SAVE, que integra els equips d’investigació d’enologia i viticultura de Bordeus, i ha rebut una dotació econòmica de 600.000 euros, un pressupost sense precedents per a un programa d’investigació vitivinícola finançat per fons privats.

Amb motiu dels 250 anys, la Casa Hennessy va organitzar una convocatòria de projectes oberts a experts de tot el món, amb l’objectiu de trobar solucions aplicades per combatre els problemes derivats de les malalties de la fusta. S’hi van presentar 23 casos de grups de tretze nacionalitats i el comitè avaluador va valorar l’enfocament innovador i sistemàtic del projecte, la rellevància científica dels líders i la qualitat de les col·laboracions, inclosa la dimensió internacional. També van tenir en compte les aplicacions pràctiques de la proposta, entre altres aspectes.