26/10/2016

Vuitanta estudiants de batxillerat participen en la quarta edició de Talent Jove

Es tracta d'un programa formatiu de física i matemàtiques en què s'ofereixen coneixements avançats sobre matèries científiques a joves de 1r i de 2n de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques. Les sessions es fan durant trenta dissabtes al matí cada curs, als campus Catalunya i al campus Sescelades de la URV

Els 80 joves que cada dissabte participaran en el programa de física i matemàtiques.

Quaranta joves que ja van fer el primer curs l’any passat i quaranta que s’incorporen ara i que continuaran el curs vinent han començat aquest passat dissabte, 22 d’octubre, les activitats del programa d’alta exigència formativa i científica que els portarà a endinsar-se en el món de la física i de les matemàtiques. Durant tres hores cada dissabte al matí i al campus Catalunya i al campus Sescelades de la URV, investigadors i professors de secundària els ensenyen continguts matemàtiques i física de nivell superior al programa escolar de batxillerat.

Els alumnes que prenen part del programa Talent Jove han hagut de superar una prova de nivell en física i matemàtiques i tots tenen qualificacions iguals o superiors a 8,5 d’aquestes matèries de 4t d’ESO. També han hagut de passar una entrevista i, com en les edicions anteriors s’hi han presentat més candidats que places disponibles hi ha, aquest any més de cent que optaven a una de les quaranta places del primer curs. Segons els responsables del programa, coordinat pel Catedràtic de Física Aplicada,  Francesc Díaz, són alumnes que assoliran el nivell formatiu que s’aconsegueix en el batxillerat internacional. També es pretén estimular la seva vocació per la recerca.

Talent Jove es durà a terme tots els dissabtes del curs 2016-2017  de deu del matí a una del migdia. I els alumnes que enguany comencin, reprendran el curs l’octubre vinent, ja que és un programa de dos cursos de durada. S’hi desenvoluparan temes avançats, una setmana de física i l’altra de matemàtiques. En aquestes sessions es plantegen nous conceptes, es duen a terme exercicis i es realitzen pràctiques. A través de l’aplicatiu Moodle -una comunitat virtual-, durant la setmana alumnes i professors fan el seguiment del curs, amb la proposta d’activitats complementàries i la resolució dels dubtes que es poden plantejar i es preparen les activitats de la propera sessió. En total seran trenta sessions cada curs.

Els professors del curs són Jaume Masons, investigador de l’àrea de Física Aplicada a la URV, Carles Barberà, de l’àrea de Geometria Aplicada, Monica Orpí, que és professora de matemàtiques a secundària i el coordinador del curs, el catedràtic de Física Aplicada Francesc Díaz.