13/10/2015

Vuitanta joves de batxillerat participen en la tercera edició del programa ‘Talent Jove’

Es tracta d'un programa formatiu de física i matemàtiques en què s'ofereixen coneixements avançats sobre matèries científiques a joves de 1r i de 2n de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques. Les sessions es fan tots els dissabtes al matí, al campus Catalunya de la URV

Quaranta joves que ja van fer el primer curs l’any passat i quaranta que s’incorporen ara i que continuaran el curs vinent, han començat aquest dissabte, 10 d’octubre, aquest programa d’alta exigència formativa i científica que els portarà a endinsar-se en el món de la física i de les matemàtiques. Durant tres hores cada dissabte al matí i al campus Catalunya de la URV, investigadors de la URV i professors de secundària els ensenyen continguts matemàtiques i física. Es tracta de Talent Jove, un programa de la URV que els ofereix coneixements de nivell superior al programa escolar de batxillerat.

Els alumnes que prenen part en aquesta experiència han hagut de superar una prova de nivell en física i matemàtiques i tots tenen qualificacions iguals o superiors a 8,5 d’aquestes matèries de 4t d’ESO. En aquesta tercera edició, a més, han hagut de superar una entrevista i, com en les edicions anteriors s’hi han presentat més candidats que places disponibles hi ha, quaranta per curs. Segons els responsables del programa, coordinat pel Catedràtic de Física Aplicada,  Francesc Díaz, són alumnes molt motivats en aquestes matèries i el que es busca és millorar el seu rendiment del curs i que assoleixin el nivell formatiu que s’aconsegueix en el batxillerat internacional, que s’ha agafat  com a referent. També es pretén estimular la seva vocació per la recerca.

Talent Jove es durà a terme tots els dissabtes del curs 2015-2016  de deu del matí a una del migdia. S’hi desenvoluparan temes avançats, una setmana de física i l’altra de matemàtiques. En aquestes sessions es plantegen nous conceptes, es duen a terme exercicis i es realitzen pràctiques. A través de l’aplicatiu Moodle -una comunitat virtual-, durant la setmana alumnes i professors fan el seguiment del curs, amb la proposta d’activitats complementàries i la resolució dels dubtes que es poden plantejar i es preparen les activitats de la propera sessió.