13/04/2018

XI Jornades sobre Química Verda, del 16 al 20 d’abril

L'edició d'enguany de les Jornades tracta de Vectors energètics alternatius

Foto: Mitra Sahara.

El present i el futur estan marcats pel problema del canvi climàtic i altres efectes mediambientals, produïts per l’activitat humana. Per aquest motiu, cal fomentar una pràctica de la Química i d’altres activitats relacionades que posi en valor els principis de sostenibilitat i el respecte pel medi ambient. Per això, la Facultat de Química proposa, a les XI Jornades de Química Verda, un programa d’activitats per gaudir d’unes jornades entretingudes i que alhora permetin adquirir nous coneixements relacionats amb la Química Verda. Es volen fomentar debats entre els estudiants que facilitin el desenvolupament de criteris en aquest camp per al futur com a professionals i com a societat.

Aquesta activitat va adreçada principalment als estudiants de segon a quart curs dels graus de la Facultat de Química i tindrà lloc els propers dies 16, 17, 18 i 20 d’abril. Compta amb el patrocini de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), la Societat Catalana de Química i la Càtedra de Desenvolupament Sostenible DOW/URV. També hi participen les empreses Asfaltos Españoles S.A. (ASESA) i REPSOL.

L’acte central tindrà lloc el dimarts 17 d’abril, amb la inauguració de les Jornades. La conferència “Fotosíntesi artificial: energia neta per a la societat del futur” anirà a càrrec de José R. Galán, de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ). Tot seguit es lliuraran els premis del IX Concurs de Fotografia convocat per la Càtedra de Desenvolupament Sostenible DOW/URV.

La resta del programa d’activitats adreçades als estudiants de la Facultat de Química inclou la presentació de les Jornades i la realització de la primera part d’un taller sobre preparació de biodièsel el dilluns 16 d’abril. El dimarts 17 al matí els alumnes que participen en les Jornades visitaran dues empreses del sector químic (ASESA i Repsol Química), i a la tarda assistiran a la projecció del documental “The 4th revolution – Energy autonomy”. Els dies 18 i 20 d’abril a la tarda estan programats els tallers “Petjada de carboni en vehicles” i les dues darreres parts del de “Preparació de biodièsel”.