20/09/2016

La Facultat de Turisme i Geografia intensifica la col·laboració amb la Universidad Surcolombiana

Una delegació de l’equip deganal del centre ha fet una visita a la Universidad Surcolombiana, amb la qual ja l'uneix un conveni de col·laboració. Durant l'estada, s'ha treballat conjuntament en l'àmbit del turisme i per a futures col·laboracions acadèmiques

Una delegació de l’equip deganal de la Facultat de Turisme i Geografia de la URV, formada per la degana, Marta Nel-lo i el vicedegà Jesús Angla, s’ha desplaçat a la ciutat de Neiva, del departament de Huila a Colòmbia, convidats per la Universidad Surcolombiana. Els objectius de la visita de treball, que ha tingut lloc del 3 al 10 de setembre en el marc de la Semana de Planeamiento y Desarrollo Turístico y Social, han estat: l’acompanyament al disseny del seu Pla de Desenvolupament Estratègic Territorial de Turisme a mitjà i llarg termini; plans de treball i diagnòstic turístic de la regió Surcolombiana; visites i intercanvis per a desenvolupament de projectes d’investigació i projecció social; i donar suport a processos de formació d’alt nivell en pre i postgraus i mobilitat acadèmica per a pràctiques.

Durant la visita, s’han mantingut reunions amb representants de la Universitat i del sector públic i privat de la ciutat de Neiva i de la regió del Huila, en vistes a col·laboracions acadèmiques a nivell de grau i màster i a projectes d’investigació conjunts relacionats amb plans de desenvolupament turístic i planificació territorial. Els membres de la delegacio també han participat com a ponents en el Foro “El Turismo, una oportunidad en  el postconflicto”. Per últim també s’han realitzat visites acadèmiques a les destinacions turístiques de la regió del Huila.

Foto de conjunt dels acadèmics de les dues universitats
Foto de conjunt dels acadèmics de les dues universitats.

Els objectius es concretaran en la propera signatura d’un acord específic per al desenvolupament de programes i projectes interdisciplinaris de col·laboració conjunta, entre la Facultat de Turisme i Geografia de la URV i la Facultad de Salud i la Facultad de Economia y Administración de la Universidad Surcolombiana. Les àrees implicades són les d’ensenyament , investigació i extensió, tant a nivell de pregrau com postgrau.