14/11/2016

La URV i el Centro Universitario de Ciencias Biológicas de la UdeG mexicana col·laboraran en el doctorat

La Universitat i el CUCBA de la Universitat de Guadalajara treballaran conjuntament per formar doctorats mexicans. A la tardor Carlos Beas, rector d'aquest centre, ha visitat la URV i el centre de recerca TecnATox per avançar en aquest projecte per a l'any 2017

D'esquerra a dreta Antoni Camins, Carlos Beas, Marina Casals i Jaume Folch,

El rector del  Centro Universitario de Ciencias Biológicas (CUCBA) de la Universitat mexicana de Guadalajara, Carlos Beas, ha visitat al setembre el campus Sescelades i s’ha entrevistat amb els professors Marta Schuhmacher i Jaume Folch, del Centre d’innovació TecnATox (Centre de Tecnologia Ambiental, Alimentària i Toxicològica); amb Antoni Camins, catedràtic de Farmacologia de la UB i responsable del grup CIBER, i amb la responsable Marina Casals i altres membres del Centre Internacional de la URV.

La idea és que els estudiants mexicans puguin accedir a una doble titulació de doctorat i per això cal potenciar la mobilitat d’estudiants, investigadors i professors en les dues direccions. Professorat de la URV, desplaçat al CUCBA, formaria professorat mexicà de l’etapa de doctorat, i estudiants mexicans cursarien el doctorat en ambdues ubicacions, una part al seu centre i una altra part desplaçats a la URV.

El Centro Universitario de Ciencias Biológicas, a Mèxic.

La Universitat de Guadalajara (UDeG) i la URV ja estan unides, des de l’any 2002 per un conveni marc de col·laboració que s’ha anat renovant i després per un d’específic de col·laboració (2005), i les relacions entre els investigadors del CUCBA i de TecnATox ja es van iniciar fa més de deu anys. Investigadors de la URV van viatjar a Mèxic, amb motiu d’una sèrie de congressos científics sobre neurociència. Des de llavors, els viatges i les col·laboracions van ser constnats. El científics de la URV també van participar a la primera xarxa iberoamericana de recerca en neurociència (Red GENIAR- Proyecto CYTED), amb més de 38 investigadors en 7 països i dirigida pel Dr. Beas. En tot aquest temps, la col·laboració  d’investigadors de la URV amb Carlos Beas ha produït desenes d’articles científics en revistes indexades en el camp de la neurociència,

Els nous mercats del coneixement: Mèxic, un país en expansió

La UdeG es la segona universitat més important de Mèxic, amb un total de  265 mil estudiants, dels quals 118 mil cursen estudis de nivell superiors. El país està en expansió i genera mercats atractius per moltes empreses. Alhora, aquesta expansió econòmica s’acompanya d’un important desenvolupament en el camp dels estudis superiors, i aquest fet genera una important demanda de professors, investigadors i d’experts acreditats en camps de coneixement que es consideren estratègics. Tot sovint, aquests professionals es troben en universitats europees com, per exemple, la URV, que acreditin nivells de recerca d’excel·lència.