Notes de premsa 30/05/2018
Estudiants d’Educació Infantil del campus ebrenc participen en un taller de suport a famílies nouvingudes
L’activitat s’emmarca dins el programa d’Aprenentatge Servei i forma part del Pla Educatiu d’Entorn de Tortosa
L’activitat s’emmarca dins el programa d’Aprenentatge Servei i forma part del Pla Educatiu d’Entorn de Tortosa
Un grup de dinou estudiants de tercer curs del grau d’Educació Infantil del campus Terres de l’Ebre han participat aquest curs en el Taller de Família, que forma part del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Tortosa. Aquest pla sorgeix com a resposta a la realitat social de la ciutat, que requereix actuacions conjuntes i de treball en xarxa adreçades a joves d’entre 6 i 16 anys. Concretament, aquests tallers van dirigits directament a les famílies amb l’objectiu de millorar el seu grau d’autonomia i donar-los recursos per a l’acompanyament dels seus fills i filles en l’àmbit escolar; així com que puguin tenir una relació més activa amb els centres escolars i també potenciar la llengua catalana com a eina per a la integració social.
“Els nostres estudiants a través del programa Aprenentatge Servei han participat de manera activa en aquests tallers donant un servei a la comunitat i alhora aprenent”, explica Àngels Piquet, responsable de l’assignatura Intervenció Psicoeducativa en la Diversitat Social, Ètnica i Cultural al campus ebrenc. “És important que els nostres estudiants coneguin aquesta realitat perquè una vegada arribin a l’escola han de saber també orientar les famílies”, afegeix Piquet.
La funció dels estudiants ha estat acompanyar i participar en tallers dirigits a mares d’origen marroquí amb un nivell baix/mig de llengua catalana, amb l’objectiu de millorar les seues capacitats lingüístiques orals del català, ja que una de les dificultats més importants que les famílies nouvingudes tenen en l’àmbit escolar és la comunicació amb l’escola. També han donat suport al coordinador de l’activitat del Pla Educatiu d’Entorn de Tortosa, participant en el disseny i planificació dels tallers, preparant dinàmiques i materials i intervenint en algunes activitats.
Com a cloenda de curs el passat 15 de maig, les mares participants al taller van visitar el campus universitari. Els estudiants les van rebre amb un mural fet amb frases que expressaven el que ha representat per a ells l’experiència. Van compartir menjars típics del seu país i les mares els van fer tatuatges amb henna. Els estudiants els hi van regalar un punt de llibre i un obsequi en nom de la URV.
Fa quatre anys que la URV participa en aquest projecte i dos que ho fa amb el programa Aprenentatge Servei, que és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, que es converteix en un instrument de formació integral de l’estudiantat. El seu objectiu principal és la formació de professionals socialment responsables.