Notes de premsa 20/09/2018

La URV tanca la selecció d’investigadors predoctorals del programa Martí i Franquès COFUND cofinançat per la UE

Aquest agost ha finalitzat el procés de selecció d’investigadors predoctorals en la segona edició del Martí i Franquès COFUND Fellowship Programme. S’incorporaran 27 nous doctorands d’arreu del món, que es sumen als 21 de la primera convocatòria

Els primers doctorands ja han començat la seva tesi a la URV.

En el marc del Martí i Franquès COFUND Fellowship Programme (MFP-COFUND), la URV ha finalitzat el procés de selecció per a les 50 places disponibles d’investigadors i investigadores predoctorals en diferents àmbits de recerca. La convocatòria ha tingut abast internacional i un interès molt alt, ja que s’han rebut prop de 1.400 sol·licituds de candidats d’arreu del món, de les quals 740 candidatures han passat al procés d’avaluació. Finalment, de les 50 places ofertes, se n’han cobert 48.

Els 21 doctorands seleccionats en la primera edició es va incorporar als grups de recerca de la URV entre desembre i maig de 2017. Aquests candidats (sis dones i quinze homes) provenen de setze països: catorze de països no europeus i els set restants,  d’Europa. A la segona edició es repeteix el patró d’origen dels candidats: de nou, la majoria d’ells provenen de països no europeus (22, per davant dels cinc europeus). Pel que fa al gènere hi ha 12 dones i 15 homes. Es preveu que els 27 nous seleccionats comencin a incorporar-se a la Universitat a partir d’aquest octubre.

Les àrees de recerca dels candidats inclouen tots els àmbits de coneixement -Ciències, Arts i Humanitats, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeria, i Ciències de la Salut- i involucren a 13 departaments i  a 80 professors i professores de la URV (entre supervisors i co-supervisors). A més, cal destacar que del total de places, dues estan ocupades per persones amb discapacitat.

Aquesta iniciativa ha permès atreure i captar joves amb gran talent i experiència a l’estranger. El procés de selecció, desenvolupat en dues fases, ha involucrat també prop de 120 experts externs a la URV que han avaluat 740 candidats. Posteriorment a la fase d’avaluació externa, comitès de selecció de la URV han entrevistat els millors candidats per a cada plaça per triar el candidat final. En aquest procés, s’han valorat el perfil acadèmic dels candidats, els seu mèrits de recerca, experiència professional i la seva motivació i referències.

Durant la seva estada a la URV, els candidats treballaran en la seva tesi doctoral, realitzaran estades de recerca internacionals i rebran una formació multidisciplinària i intersectorial, fruit de col·laboracions amb més de 30 socis que donen suport actiu a aquest programa.

Les places MFP-COFUND són cofinançades per la Unió Europea a través del programa Marie Skłodowska-Curie Actions, que aporta quatre milions d’euros al programa. La URV destina quatre milions d’euros més per poder contractar els investigadors predoctorals en les dues convocatòries, 2017 i 2018. A més, la convocatòria té el suport de la Fundació Catalunya-La Pedrera, l’IRTA i el Banco Santander.

En les tres primeres convocatòries de l’acció COFUND, a l’Estat espanyol, han rebut aquesta distinció nou projectes COFUND predoctorals. La URV és la primera, i ara mateix l’única, universitat pública a l’estat que ha rebut aquest finançament.