Notes de premsa 21/02/2018

Alumnes de sis centres de secundària debaten sobre els límits de l’humor

La fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives que organitza la URV té lloc al campus Catalunya aquest divendres i dissabte

Un dels debats entre estudiants de secundària que va tenir lloc l'any passat a la URV.

Els propers dies 23 i 24 de febrer, el campus Catalunya acollirà la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (LLDSB) que organitza la Xarxa Vives d’Universitats per quart any. En l’enfrontament dialèctic hi participaran vuit equips de sis centres de la demarcació de Tarragona, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat; en aquesta edició és «L’humor té límits?». L’equip guanyador passarà a la fase final de la competició, que serà de l’11 al 13 d’abril a la Universitat Miguel Hernández d’Elx (Alacant).

En la fase local que organitza la URV participen vuit equips del Col·legi Mare de Déu del Carme (Tarragona), Col·legi Sant Josep (Reus), Institut Fontanelles (les Borges del Camp), Institut Jaume I (Salou), Institut Martí l’Humà (Montblanc) i Institut Vidal i Barraquer (Tarragona). Cadascun dels equips està format per un capità, que és docent del centre educatiu, i un màxim de cinc estudiants, tres dels quals han d’intervenir com a oradors. Així, l’objectiu de la Lliga és potenciar les habilitats personals de l’estudiantat preuniversitari, a través d’una primera connexió amb l’àmbit de l’educació superior, i fomentar l’ús de la paraula.

Els equips, dividits en dos grups, s’enfrontaran aquest divendres 23 de febrer en la fase classificatòria, que es farà a partir de les 17 h en diversos espais del campus Catalunya: sala de Vistes, sala de Juntes i les aules 312 i 313. L’endemà dissabte 24 tindran lloc les semifinals i la final, de les 11 a les 13:30 h a la sala de Vistes i a la sala de Juntes. Un jurat format per professors de secundària i de la URV serà l’encarregat de valorar els debats tot considerant la posició defensada, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa i la correcció tant semàntica com formal de les diferents intervencions.

Print Friendly, PDF & Email