Convocatòries 25/11/2022

Investidura de Lourdes Beneria i Farré com a doctora honoris causa

• Data: 25/11/2022
  • Lloc:

Lourdes Beneria i Farré, catedràtica emèrita de la Universitat Cornell i pionera en l’àmbit de l’economia feminista i laboral, serà investida doctora honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili. L’apadrinarà Maria Llop i Llop, catedràtica i directora del Departament d’Economia.

Els mitjans que ho desitgeu podreu seguir l’acte d’investidura de manera presencial, a les 12 h, al Paranimf de la Universitat (c. de l’Escorxador, s/n, Tarragona), o a través de l’streaming des d’aquest enllaç.

La seva trajectòria i expertesa

És experta en l’anàlisi i quantificació del treball no remunerat de les dones, l’economia de les cures i les relacions entre globalització, gènere i desenvolupament. En aquest sentit ha denunciat els efectes de les polítiques d’ajust estructural en els països en vies de desenvolupament i ha plantejat alternatives a la teoria econòmica ortodoxa perquè no ha tingut en compte el paper de les dones, aportant nous mètodes de recerca i quantificació d’aspectes fonamentals com són el treball domèstic i les cures.

Llicenciada en Economia per la Universitat de Barcelona i doctora en economia per la Universitat de Columbia (Estats Units), ha treballat i format part de comitès d’experts de diverses organitzacions internacionals, com l’Organització Internacional del Treball i el Fons de Desenvolupament de les Nacions Unides per a la Dona. Ha rebut, entre altres guardons, el Premi Alice Cook de Cornell University (2000); la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya (2002); la Medalla al Treball President Macià de la Generalitat (2016) i la Creu de Sant Jordi (2018).