Notes de premsa 15/07/2024

Dues investigadores de la URV, entre les 100 científiques més destacades de l’Estat

Rosa Maria Marcé i Mònica Bulló formen part d'aquest rànquing publicat pel CSIC, en què hi ha 107 investigadores de la Universitat. S'ha tingut en compte la qualitat de la recerca de prop de 10.000 investigadores

D'esquerra a dreta, Mònica Bulló i Rosa Maria Marcé.

El CSIC ha publicat la tercera edició del Rànquing d’investigadores espanyoles i estrangeres que treballen a universitats i altres institucions de recerca de l’Estat espanyol, segons les dades extretes dels seus perfils públics personals a Google Scholar. Dues investigadores de la URV estan entre les cent primeres dones que formen part d’aquesta classificació, que ha tingut en compte dades de 9.765 perfils.

Són Rosa Maria Marcé, del Departament de Química Analítica i Química Orgànica, i Mònica Bulló, del Departament de Bioquímica i Biotecnologia. Les dues investigadores es troben entre les dotze primeres si només es tenen en compte les dones que fan recerca a universitats catalanes. En total, 107 investigadores de la Universitat figuren en el rànquing.

El rànquing està ordenat en primer lloc segons l’índex h i, en segon lloc, pel nombre de citacions. L’objectiu d’aquesta classificació és incrementar la visibilitat de les investigadores i la seva tasca a través de Google Scholar, un motor de recerca de Google especialitat en buscar contingut científic i acadèmic.