Arantxa Capdevila Gómez
Els seus interessos de recerca abracen tres àmbits: en primer lloc, l’estudi de la construcció mediàtica dels conflictes polítics i mediambientals i de fenòmens relacionats amb el populisme i amb les imatges d’organitzacions i de col·lectius transmeses pels mitjans de comunicació; en segon lloc, l’ús de la metàfora com a eina discursiva de creació de realitat en l’esfera pública digital, i en tercer lloc, les campanyes electorals, en concret, l’anàlisi dels missatges persuasius emesos pels partits polítics.
La recerca que du a terme se centra en la comunicació política, per això ha investigat com la retòrica i la semiòtica es poden aplicar a l’anàlisi del discurs polític. Ha participat en més de 20 projectes de recerca o contractes de transferència i ha estat investigadora principal del projecte “The Role of Metaphor in the Definition and Social Perception of Conflict Issues”, en què va investigar com qüestions conflictives locals i globals –com les disputes territorials, la crisi dels refugiats de la UE o el canvi climàtic– es negocien discursivament mitjançant marcs metafòrics.
És professora titular del Departament d’Estudis de Comunicació i membre d’Asterisc Grup de Recerca en Comunicació, reconegut i consolidat per la Generalitat de Catalunya. És llicenciada en Ciències de la Informació i en Ciències Polítiques i doctora en Comunicació Audiovisual.