Notes de premsa 20/09/2018

Investigadors d’arreu del món tracten a Tarragona dels darrers avenços en l’estudi dels fongs

Fins aquest divendres, 170 assistents provinents de la docència universitària, la industria i principalment del sector sanitari assistencial es troben en el XIV Congrés Nacional de Micologia

Una imatge de la inauguració del congrés aquest dimecres presidida per la rectora de la URV i catedràtica de microbiologia, Maria José Figueras.

L’Associació Espanyola de Micologia organitza el 14è Congrés Nacional de Micologia a Tarragona a partir de d’aquest dimecres 19 de setembre i fins al divendres 21 al Palau Firal i de Congressos de Tarragona. El comitè organitzador l’integren investigadors del grup de recerca Unitat de Micologia i Microbiologia Ambiental de la Universitat Rovira i Virgili, que també presenten algunes de les ponències. El comitè el presideix l’investigador de la URV José Cano.

El congrés tracta dels avenços que els investigadors han fet en l’estudi dels fongs, com ara els fongs com a model genètic d’estudi dels processos biològics, les noves perspectives en la teràpia antifúngica i micologia veterinària, entre d’altres.

L’acte inaugural s’ha fet aquest dimecres al  Palau de Congressos de Tarragona, seu de l’esdeveniment. amb la conferència inaugural de Daniel Ramón: “El futur dels fongs en biotecnologia”. L’acte ha estat presidit per María José Figueras, rectora de la URV; José Francisco Cano, president del comitè organitzador i catedràtic de Microbiologia de la URV; Humberto Martín, president de la secció de Micologia de la Societat Espanyola de Microbiologia, i professor titular de Microbiologia de la Universidad Complutense de Madrid, i Javier Pemán, president de l’Associació Espanyola de Micologia i responsable de la unitat de Micologia de l’Hospital Universitari La Fe de València.

El congrés l’organitza cada dos anys l’Associació Espanyola de Micologia i el Grup Especialitzat en Micologia de la Societat Espanyola de Microbiologia (SEM). De manera simultània al congrés se celebra la tercera edició sobre la malaltia fúngica invasora. Durant els tres dies de congrés es faran taules rodones i sessions plenàries en què es tractarà de temes d’actualitat relacionats amb la micologia.