Convocatòries 14/10/2019

Atenció als mitjans amb motiu de la Setmana Europea del Codi al campus Terres de l’Ebre

• Data: 14 d'octubre de 2019 a les 11:30 hores
  • Lloc: Aula 207 del campus Terres de l'Ebre de la URV.

En el marc de la Setmana Europea del Codi 2019 s’han organitzat diferents tallers de l’àmbit de les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques que es desenvoluparan des d’aquest dilluns, 7 d’octubre i fins al dia 18. L’objectiu és promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l’interès per l’àmbit STEM. Hi participaran més de 1.000 alumnes de 23 centres de primària i secundària de la demarcació, 245 dels quals de les Terres de l’Ebre.

Aquest dilluns 14 d’octubre es presentarà l’activitat a les 11 h i a les 11:30 h s’atendrà els mitjans que ho desitgin a l’aula 207 del campus Terres de l’Ebre. També podran prendre imatges dels tallers que es duran a terme al campus.

Els participants faran tallers de Makey Makey -que permet desenvolupar des d’un projecte artístic fins a un d’enginyeria- i d’Scratch per Arduino, per introduir conceptes de programació, robòtica i desenvolupar petits projectes domòtics amb un kit Arduino. Els tallers s’impartiran de manera compartida entre els centres de primària i secundària i en quatre campus de la URV (Tarragona, Reus, Tortosa, Vila-seca), amb l’ajut d’estudiants de la Universitat. En el cas concret de les Terres de l’Ebre hi participaran 245 alumnes de quatre centres de primària i secundària del territori (les escoles Cinta Curto i Temple de Tortosa; l’Institut Escola Daniel Mangrané de Jesús; i l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa).

Enguany el projecte compta amb el patrocini de Google i de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (Fecyt)-Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i estan impulsats per la URV amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l’Aliança STEM.

Els  tallers consten de tres fases. La primera comença aquest dilluns, dia 7 d’octubre, i s’allargarà fins al 18. Es tracta d’un taller de formació per a estudiants i docents sobre Makey Makey (primària) i Scratch per Arduino (ESO), de tres hores de durada. Posteriorment, del 21 d’octubre al 29 de novembre els alumnes desenvoluparan al centre estructures creatives amb Makey Makey o models d’instal·lacions domòtiques amb Arduino. I la tercera fase serà la del concurs de projectes de la Setmana Europea del Codi URV. Els centres enviaran un vídeo d’un minut amb la descripció del millor projecte realitzat per cada grup classe. Se seleccionaran tres centres de primària i dos de secundària que participaran l’11 de desembre en un acte de cloenda i lliurament de premis.