Convocatòries 25/01/2024

Copa Cangur al Campus Terres de l’Ebre de la URV

• Data: Dijous, 25 de gener de 2023, de 15:00 a 18:00 h
  • Lloc: Campus Terres de l’Ebre (Av. de Remolins, 13, 43500 Tortosa)

El pròxim dijous se celebrarà al Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV) la primera fase de la Copa Cangur a Terres de l’Ebre, a la qual hi participaran 203 alumnes d’ESO de quinze centres de secundària de les comarques ebrenques. La competició i l’entrega de premis tindrà lloc entre les 15:00 i les 18:00 h.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes matemàtics que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques amb el suport logístic de Isotropic. L’objectiu de la competició és motivar els estudiants en l’aprenentatge de la ciència i la lògica matemàtica. Està adreçada a estudiants d’ESO que hi competeixen en equips de 7 membres. El concurs consisteix en resoldre 12 problemes de matemàtiques i de lògica matemàtica en només una hora.

Enguany la copa celebra la novena edició i és la quarta ocasió que el Campus Terres de l’Ebre de la URV l’acull com a seu local, al igual que ho fan una trentena de seus més arreu de Catalunya. En el cas de Tortosa, la competició i l’entrega de premis tindrà lloc entre les 15:00 i les 18:00 h i hi participaran 15 centres de secundària del territori: Institut Dertosa, Institut Roquetes, Col·legi Sagrada Família, Institut Els Alfacs, IES Leopoldo Querol, Institut de Tecnificació, Institut Cristòfol Despuig, Institut de Camarles, Col·legi Diocesà Sagrada Família Tortosa, Col·legi Sagrat Cor, IE El Temple, Institut Deltebre, INS Ramon Berenguer IV, IE El Perelló i Institut Escola Daniel Mangrané.

El primer equip de cada seu i categoria, juntament amb els guanyadors de l’any anterior, es classifica per a la final de Catalunya, que tindrà lloc el 3 de maig al Pavelló Poliesportiu de Can Noguera de La Garriga, al Vallès Oriental.

Els mitjans que ho vulguin poden fer fotografies o enregistrar imatges. Es prega confirmació d’assistència al correu electrònic: cte.comunicacio@urv.cat