Convocatòries 05/03/2020

Tallers i monòlegs pel Dia de la Ciència al campus Terres de l’Ebre

• Data: 5 de març de 2020, de 9:15 a 14 h
  • Lloc: Campus Terres de l'Ebre de la URV (diverses aules i Aula Magna)

210 alumnes de segon de batxillerat dels instituts Dertosa (Tortosa), Deltebre i Alfacs (Sant Carles de la Ràpita) participaran als tallers programats pel campus Terres de l’Ebre amb motiu del Dia de la Ciència, que tindrà lloc el proper dijous, 5 de març, de les 9:15 a les 14:00 hores. L’objectiu és apropar la recerca que es fa a la URV als estudiants de primer de batxillerat de manera lúdica i entenedora, i fomentar les vocacions científiques.

S’impartiran sis tallers de la mà d’investigadors de la URV per a l’alumnat de batxillerat: Higiene de mans; Robòtica, mobilitat i salut: competeix contra un cotxe autònom, controla una pròtesi i puja al kart i la moto; Producció de coure: del mineral al metall; Per què som com som i com aprenem?; Com cal organitzar una empresa, i Descobrim les errades de la ment humana.

Al marge dels tallers, la jornada es clourà amb dos monòlegs científics oberts a tothom,que tindran lloc a l’Aula Magna: Urani, t’excites, d’Enric Petrus, primer premi del concurs de monòlegs científics Vols saber què investigo?, sobre les reaccions fotoquímiques de l’urani; i Tants anys d’estudiar per acabar a pic i a pala,  de Joel Ametlla, segon premi del mateix concurs i també premi del públic, sobre la poc coneguda Línia del Cinca, la fortificació de la frontera catalana durant la Guerra Civil espanyola.