Convocatòries 10/06/2022

I Fira Experimenta al campus Sescelades

• Data: Divendres 10 de juny de 2022
  • Lloc: campus Sescelades (porxo Edifici E3)

Un total de 23 equips d’alumnes de primer i segon d’ESO d’escoles del Camp de Tarragona competiran demà divendres pels Premis Experimenta als millors joves divulgadors científics, com a acte de cloenda de l’edició d’aquest curs del programa Repte Experimenta. Els participants posaran a prova les seves aptituds divulgatives a la I Fira Experimenta, que es farà divendres 10 de juny de 17 a 19h al campus Sescelades de la URV.

Els equips han preparat una vintena de reptes científics per a què el públic assistent a la fira -famílies amb nens i nenes d’entre 6 i 12 anys- experimenti i entengui el fonament científic que hi ha darrere de cada experiment. Entre altres reptes, es proposarà enlairar un coet amb vinagre i bicarbonat, guanyar una cursa de cotxes propulsats per aire, extraure ADN d’un plàtan o crear una serp fent una reacció de combustió.

El programa Repte Experimenta està impulsat pel campus Sescelades de la URV i té l’objectiu de despertar vocacions científiques entre alumnes de primer i segon d’ESO. Enguany hi han participat 654 alumnes.