Convocatòries 23/12/2021

Intervenció efímera per mostrar com seria l’estructura inacabada de Jujol del campanar de l’església de Creixell

• Data: Dijous, 23 de desembre de 2021
  • Lloc: Porta de l'església Sant Jaume de Creixell

Els estudiants d’Arquitectura de la URV del taller Educa Jujol, finançat per la Fundació La Caixa, faran demà una intervenció efímera a les portes de l’església de Sant Jaume de Creixell en què mostraran com seria l’obra de Jujol si l’arquitecte l’hagués acabat i hi hagués posat els colors que caracteritzen les seves obres, segons la recerca que han dut a terme. Serà una intervenció feta amb elements efímers, teles, panells de zinc i altres elements sobre l’estructura metàl·lica original, que té més de set metes d’alçada.

L’any 1917 Jujol va col·locar una estructura que corona l’antic campanar i, damunt, un element mòbil, un penell que n’accentua la seva verticalitat  i esdevé un reclam que fa més visible l’església.

L’obra de Jujol forma part del projecte ‘Territori Jujol

Per a entrevistes:  Es podran entrevistar els estudiants, i els dos directors del taller. Roger Miralles (promotor del projecte  Territori Jujol i actual director de l’ETSA de la URV) i Josep Llinàs (arquitecte que va intervenir al Metropol i al panell de Creixell, entre altres).

Dia: Dijous, 23 de desembre

Hora: 12.00

Lloc: Porta de l’església de Sant Jaume de Creixell

La intervenció girarà al voltant de l’estructura metàl·lica de set metres d’alçada.