Convocatòries 12/04/2024

La Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC ofereix un programa d’activitats en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili (URV)

• Data: Divendres i dissabte, 12 i 13 d'abril
  • Lloc: Diferents espais

El programa se celebra aquest cap de setmana a Tarragona en el marc del ple extraordinari de la Secció que es fa cada any en diferents ciutats.

El programa és el següent:

Divendres 12 d’abril

Primera sessió. Paranimf de la Universitat Rovira i Virgili.

• 12.30 h
    • Benvinguda i presentació, a càrrec de la vicerectora de Recerca de la URV, Marina Galià Clua, i el president de la SFCS-IEC, Jaume Guillamet Lloveras.
    • «Una visió general de la ciutat de Tarragona», per Josep Oliveras Samitier, catedràtic emèrit de geografia de la URV i expresident de la Societat Catalana de Geografia.
    • «Universitat, ciutat i indústria», per Francesc Xavier Grau Vidal, catedràtic de mecànica i fluids i exrector de la URV, exsecretari d’Universitats i Recerca, president de l’AQU Catalunya i membre de l’IEC.

Segona sessió. Campus Catalunya de la URV, Sala de graus.

• 18.00 h:
    • «La indústria petroquímica, el seu impacte econòmic i les energies renovables». Moderadora: Francesca Segura Beltrán, catedràtica de geografia de la Universitat de València i membre de la SFCS-IEC.

Ponents:

• Jeroni Farnós Marsal, president de la Comissió d’Indústria Química del Col·legi d’Enginyers de Catalunya.
    • Maria Llop i Llop, catedràtica del Departament d’Economia de la URV.
    • Ricard Garcia Valls, director del Departament d’Enginyeria Química de la URV.

Dissabte 13 abril

Tercera sessió. Centre Cívic de Torreforta, Sala d’actes.

• 9.30 h:
    • «La seguretat de la petroquímica i els barris de Ponent», per Toni Orensanz i Rafael Marrasé, autors del llibre La gran explosió.
  • 11.00 h:
    • Taula rodona «La ciutat i els barris». Moderadora: Josepa Cucó Giner, catedràtica emèrita d’antropologia de la Universitat de València i vicepresidenta de la SFCS-IEC.

Ponents:

• Joan Josep Pujadas Muñoz, catedràtic emèrit d’antropologia social de la URV.
  • Antoni Peco Plaza, expresident de la Federació d’Associacions de Veïns de Tarragona.
  • Montserrat Duch Plana, catedràtica d’història contemporània de la URV.