Convocatòries 23/11/2019

Les escoles d’arquitectura busquen camins per eliminar l’impacte climàtic de la seva feina

• Data: 22 i 23 de novembre de 2019
  • Lloc: Escola Tècnica Superior d'Aquitectura (ETSA). Campus Bellissens (Reus)
  • Uns 200 estudiants i docents de sis escoles catalanes i tres de nord-americanes conviuran divendres i dissabte a l’Escola d’Arquitectura de Reus en una Climathon

Un ús responsable de materials, un urbanisme plantejat des de la densitat urbana i des de mobilitat sostenible i uns edificis energèticament eficients, són només algunes de les accions que els arquitectes, amb la seva feina, poden dur a terme per reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle al planeta. En aquest context de crisi climàtica, els docents i els estudiants d’arquitectura hi tenen molt a dir i a fer.

Amb aquest objectiu, des d’aquest divendres al migdia i fins dissabte a la tarda, conviuran a l’Escola Tècnica d’Arquitectura (ETSA) de la URV a Reus en una Climathon, una trobada amb uns 200 estudiants i professors de sis escoles d’arquitectura catalanes i tres de nord-americanes. Intercanviaran informació relacionada amb la feina que els diferents tallers de projectes i d’urbanisme desenvolupen actualment i treballaran sobre 18 temes corresponents a tres eixos que, d’alguna manera, poden contribuir a resoldre els reptes arquitectònics en l’actual context de crisi climàtica. Així es tractarà, entre d’altres, de ciutats, paisatges, medi natural, de les tècniques i les necessitats arquitectòniques i de quins elements de l’arquitectura poden, en un context de crisi climàtica, tenir continuïtat i quins demanen una resposta disruptiva.

La trobada es farà al tallers de projectes i urbanisme de  l’ETSA i es planteja des d’una perspectiva sostenible, des de l’arribada dels participants, -que es proposa a peu, en bicicleta o en tren-, fins a la convivència a l’interior de l’escola, amb tendes de campanya i amb la desconnexió de l’edifici del subministrament elèctric.

És la cinquena vegada que s’organitza una trobada de la CTPA (Confederació de Tallers de Projectes d’Arquitectura), fins ara les anteriors s’havien fet a Barcelona i a Sant Cugat.  La trobada començarà aquest divendres a les 15.30 i s’acabarà diumenge a la tarda amb la lectura de la “Declaració de Reus”, que inclourà les principals conclusions de les jornades.

L’esdeveniment, de 24 hores de durada, està organitzat per la Confederació de Tallers de Projectes d’Arquitectura formada per professors i estudiants de diferents tallers de projectes de les sis escoles d’arquitectura catalanes: l’ETSA (URV), les de Barcelona i el Vallès de la UPC, La Salle (URL), l’Institute for Advanced Architecture of Catalonia i la ESARQ de de la UIC. Docents i estudiants d’aquestes escoles participaran al Climathon junt amb representants de les universitats de Southern California  i Virginia d’Estats Units i de la de Calgary, Canada.

Els mitjans que hi vulguin assistir podran parlar amb Arturo Frediani, director de l’ETSA que es trobarà a  la Climathon. Per a més informació us podeu posar en contacte amb el Gabinet de Comunicació (977558024) o amb el mateix director de l’ETSA (667 726 742)