Convocatòries 08/02/2020

L’Olimpíada de Biologia posarà a prova el talent d’una seixantena de joves

• Data: 8 de febrer de 2020
  • Lloc: Facultat de Química / Enologia (Campus Sescelades)

L’Olimpíada de Biologia arriba aquest dissabte a Tarragona i posarà a prova el talent d’una seixantena d’alumnes procedents de divuit centres de secundària.  L’Olimpíada de Biologia de Catalunya (http://olimpiadadebiologia.cat/) té com a objectiu principal estimular i implicar el talent jove en l’estudi d’aquesta ciència que pot donar resposta als grans reptes de la humanitat: el canvi climàtic, la contaminació ambiental i la pèrdua de diversitat dels ecosistemes de la terra. Alhora, la biologia és una ciència clau pel desenvolupament de la biotecnologia i del seu paper en el diagnòstic i tractament de les malalties, entre d’altres qüestions rellevants.

El proper dissabte 8 de febrer els alumnes es sotmetran a la primera prova de coneixements a la subseu de Tarragona, de 9:30 a 13:30h a l’aulari de les Facultats de Química i Enologia al Campus Sescelades de la URV. Els organitzadors de l’esdeveniment són professors de les Facultats de Química, Enologia i Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili. L’olimpíada consisteix en una prova teòrica que es fa de forma simultània a 5 universitats de Catalunya i una prova pràctica en la que podran participar els 20 millors classificats de tota Catalunya de la prova teòrica.

Els resultats dels guanyadors, així com el lliurament de premis d’aquesta edició, es notificaran en un acte solemne el 28 de febrer a l’lnstitut d’Estudis Catalans. Simultàniament a la prova, les autores Cristina Valls i Anna Borrull presentaran al públic assistent el seu llibre «Ciencia low cost. Guía práctica de actividades indagatorias sobre ciencias de la vida para secundaria».

Podeu consultar el programa de l’Olimpíada a la seu de Tarragona a http://olimpiadadebiologia.cat/obc2020/2020Tarragona.pdf.

Els mitjans que ho vulguin poden enregistrar imatges.