Convocatòries 10/02/2023

Simulació virtual gamificada per abordar casos d’urgència pediàtrica en estudiants d’infermeria

• Data: 10 de febrer de 2023
  • Lloc: Sala de Graus i Aula d'Informàtica 1 del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili

La Universitat Rovira i Virgili ha desenvolupat una simulació virtual gamificada que servirà a partir del curs que ve com a eina didàctica per als estudis d’infermeria. Es tracta d’una eina pionera que s’emmarca en el projecte europeu Envision (European Network of Virtual Simulation Online) del programa Erasmus+. La simulació es prova per primera vegada aquest divendres 10 de febrer en la trobada que se celebra a la Facultat d’Infermeria (Campus Catalunya), en què professionals sanitaris i del món educatiu, a més d’estudiants, hi jugaran per abordar com gestionar casos d’urgència pediàtrica.Tot seguit, intercanviaran experiències i coneixements.

Els mitjans interessats en prendre imatges de la dinàmica de joc de la simulació i obtenir declaracions poden anar a les 10 del matí a l’aula d’Informàtica 1 del Campus.

Es tracta, a través d’una càmera subjectiva, de la simulació d’un cas real d’urgència pediàtrica, en què cal anar responent les preguntes que planteja la situació. Aquesta simulació començarà a ser utilitzada a les aules a partir del curs que ve com a complement a les sessions de simulació presencials.

Programa:

9 h – Benvinguda (Sala de graus del Campus Catalunya)

9.30 h – Presentació del projecte Erasmus+ Envision (Sala de Graus del Campus Catalunya)

10 h – Presentació de les dues simulacions virtuals i dinàmica de joc de la segona (Aula d’Informàtica 1 del Campus Catalunya)

11 h – Coffee break

11.30 h – Dos grups de treball paral·lels sobre la segona simulació d’una banda i de les guies d’us i disseny de l’altra

13 h – Grup focal i posada en comú

14 h – Cloenda