Convocatòries 13/07/2022

Presentació dels resultats de la tercera campanya d’excavació arqueològica a la vil·la romana de Mas dels Frares

• Data: Dimecres, 13 de juliol de 2022
  • Lloc: Celler Experimental de la URV al Mas dels Frares, a Constantí (Tarragonès)

El proper dimecres, dia 13 de juliol a les 10 h, tindrà lloc la roda de premsa de presentació dels resultats de les excavacions arqueològiques que ha dirigit l’ICAC (Institut Català d’Arqueologia Clàssica) al jaciment de la vil·la romana de Mas dels Frares (Constantí), del 27 de juny al 15 de juliol. Es farà al mateix jaciment, situat als terrenys del Celler Experimental de la Facultat d’Enologia de la URV, a Constantí.

Hi intervindran els directors tècnics de l’excavació, Karen Fortuny i Òscar Caldés, i el responsable del projecte de recerca de l’ICAC, l’investigador Josep M. Macias. Acompanyarà l’acte l’alcalde de Constantí, Òscar Sánchez.

Es podrà fer una visita al jaciment i veure in situ els resultats de la campanya arqueològica d’enguany.  Sobre el terreny podrem veure l’equip d’alumnes en pràctiques de la URV que han col·laborat en els treballs arqueològics, voluntaris i professionals tècnics encara treballant al jaciment.

Els treballs arqueològics de l’ICAC formen part del projecte de recerca  en el marc del projecte de recerca Estudi i difusió de la vil·la romana del Mas dels Frares (Constantí, Tarragonès), II Fase, sota la coordinació de Francesc Rodríguez, investigador de l’equip de recerca en Arqueologia Cristiana i de l’Antiguitat Tardana, i la direcció tècnica de Karen FortunyÒscar Caldés i Josep Maria Macias.

La intervenció té la col·laboració de l’Ajuntament de Constantí, el Consell Regulador de la Denominacio D’Origen Catalunya i la participació de la Facultat d’Enologia de la URV.

L’excavació arqueològica de 2022 s’ha centrat en l’ampliació de l’espai termal de la vil·la, a partir de la documentació de dues piscines més.

Recentment, el projecte de recerca que empara les intervencions ha estat acceptat per la Direcció General del Patrimoni Cultural dins de la convocatòria de projectes quadriennals en matèria d’arqueologia i paleontologia (període 2022-2025). Amb aquest nou suport, s’obre una nova etapa en què continuaran els treballs arqueològics al jaciment i s’analitzarà l’evolució d’aquest sector de l’ager Tarraconensis, fonamental en el procés de creació de l’actual vil·la de Constantí.