Convocatòries 12/12/2022

Presentació d’un projecte per implementar les noves tecnologies en l’aprenentatge en zones rurals

• Data: 12 de desembre de 2022
  • Lloc: CoEbreLab, àrea 5G de les Terres de l'Ebre. Polígon Molló (Móra la Nova)

Us convidem, dilluns 12 de desembre, a la presentació del projecte RuralCatLabs i a la visita a un dels tallers experimentals per alumnes d’escoles rurals, que es farà durant el matí a l’àrea 5G CoEbreLab de Móra la Nova.  Es tracta d’un projecte que té per objectiu impulsar les escoles rurals del futur explotant les possibilitats de les noves tecnologies en la comunicat educativa i en l’aprenentatge.

Aquesta iniciativa, organitzada per la Universitat Rovira i Virgili, s’emmarca en el Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) Pobles Vius i Actius, que coordina la Diputació de Tarragona. L’objectiu és lluitar contra el despoblament de les àrees rurals a través de diferents accions, que inclouen tallers per a què alumnes experimentin amb tecnologia 5G aplicades a l’aprenentatge.

Tema: presentació del projecte RuralCatLabs i visita a un dels tallers experimentals per a alumnes d’escoles rurals.

Lloc: CoEbreLab, àrea 5G de les Terres de l’Ebre. Polígon Molló (Móra la Nova)

Hi intervindran:

– Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre

– Carles Lozano, coordinador dels tallers organitzats per la Universitat Rovira i Virgili

Els mitjans podreu prendre imatges d’alumnes del grup escolar de la ZER Ribera d’Ebre Nord (Escola El verger de Garcia, Escola El Tormo de La Torre de l’Espanyol i Escola Les Eres de Vinebre) durant el taller “5G, realitat virtual i ciberseguretat”.

El segon taller que forma part d’aquest projecte consisteix en investigar els usos i les aplicacions de l’IoT (Intenet de les Coses) a l’escola, aprenent el funcionament de plaques, sensors i dispositius diversos i posant-ho en pràctica en un galliner, que durant uns dies s’instal·larà a l’escola. Aquest taller estarà instal·lat dimarts 13 de desembre a l’Escola Roc Llop i Convalia, de Miravet i dimecres 14 de desembre a l’Escola Antoni Nat, de Benissanet. Els mitjans que estigueu interessants en assistir en aquest segon taller, cal que ens ho indiqueu prèviament.