Convocatòries 22/04/2022

Roda de premsa amb motiu de l’acte de conferiment del títol honoris causa a la doctora María Vallet Regí

• Data: Divendres, 22 d'abril de 2022
  • Lloc: Sala Tàpies, a l'edifici de Rectorat, Carrer de l'Escorxador, s/n.

María Vallet Regí, catedràtica emèrita del Departament de Química en Ciències Farmacèutiques de la Universitat Complutense de Madrid i directora del Grup d’investigació Biomaterials Intel·ligents serà investida com a doctora honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili en un acte que tindrà lloc demà divendres, 22 d’abril, a les 12h, al Paranimf del Rectorat. L’apadrinarà la Dra. Yolanda Cesteros Fernández, catedràtica de Química Inorgànica, investigadora del Departament de Química Física i Inorgànica i degana de la Facultat de Química de la URV.

Vallet va ser pionera en suggerir la introducció de fàrmacs en els porus de materials de sílice mesoporosa, cosa que va inspirar milers de publicacions a tot el món sobre nanopartícules d’aquestes característiques per al lliurament de medicaments. Aquests “sistemes de subministrament de medicaments” poden carregar amb molècules biològiques actives, com ara fàrmacs, pèptids, proteïnes i factors de creixement, per aconseguir una alliberament controlat de fàrmacs d’aquestes molècules. La seva primera publicació que descrivia aquests èxits va obrir una nova finestra terapèutica, que ha acabat amb el llançament d’un nou camp de recerca.

Prèviament a l’acte, el mateix divendres 22 d’abril, a les 10.30 h, María Vallet oferirà una roda de premsa a la sala Tàpies del Rectorat, acompanyada de la rectora, María José Figueras, i la padrina, Yolanda Cesteros.

Els mitjans que ho desitgeu podreu seguir l’acte d’investidura de manera presencial, a les 12 h, al Paranimf de la Universitat (c. de l’Escorxador, s/n, Tarragona), o a través de l’streaming des d’aquest enllaç