Convocatòries 08/02/2019

Roda de premsa i investidura com a doctor honoris causa per la URV del sociòleg Xavier Prats

• Data: Divendres, 8 de febrer a les 10.30 h
  • Lloc: sala Tàpies del Rectorat

L’apadrinarà Francesc Xavier Grau, secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i antic rector de la URV

El proper divendres 8 de febrer, a les 12 del migdia, al Paranimf del Rectorat de la URV (Escorxador, s/n. Tarragona), tindrà lloc l’acte d’investidura com a doctor honoris causa de la Universitat Rovira i Virgili del sociòleg Xavier Prats, que ha passat més de tres dècades treballant com a funcionari internacional a la Comissió Europea i a l’octubre del 2018 va ser nomenat assessor especial de Teach For All, una organització global sense ànim de lucre que té la missió d’ampliar oportunitats educatives arreu del món.

Abans, a les 10.30 hores, Xavier Prats signarà el llibre d’honor de la Universitat i oferirà una roda de premsa acompanyat per la rectora, María José Figueras, i del secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i antic rector de la URV, Francesc Xavier Grau, que l’apadrinarà. Serà a la sala Tàpies del mateix Rectorat.

Sobre el desenvolupament de l’acte

S’iniciarà amb la coral universitària que cantarà l’himne d’entrada. La rectora declara la sessió oberta i el secretari general llegeix l’acord del Consell de Govern de la URV pel qual es nomena doctor honoris causa a Xavier Prats. Tot seguit el secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i antic rector de la URV, Francesc Xavier Grau, que l’apadrinarà, fa la lloança del doctorand.

Una vegada hagi rebut tots els atributs de mans de la rectora i hagi obtingut el grau de doctor, Xavier Prats pronunciarà el discurs d’investidura.

L’acte es tancarà amb el discurs de benvinguda al nou doctor a càrrec de la rectora i finalment la coral universitària interpreta l’antiquíssim himne «Gaudeamus igitur».