Convocatòries 24/05/2019

Roda de premsa i investidura com a doctora honoris causa de Bettina Kadner, primera dona pilot d’avions comercials

• Data: 24 de maig, a les 10:30 h
  • Lloc: Sala Tàpies del rectorat (c. de l'Escorxador s/n, Tarragona)

Perfil biogràfic

El proper divendres 24 de maig, s’investirà com a doctora honoris causa de la URV l’aviadora Bettina Kadner. Va ser la primera dona a l’Estat espanyol i la segona a Europa en ser comandant de vols comercials. A més a més, va participar en la constitució del CESDA, el centre adscrit a la URV que ofereix el grau oficial de Pilot d’aviació comercial i operacions aèries. Actualment forma part del grup “Aviadoras”, que fa sensibilització a les escoles sobre l’accés de les noies a la professió.

A les 10.30 hores, abans de l’acte d’investidura, Bettina Kadner signarà el llibre d’honor de la Universitat i oferirà una roda de premsa. L’acompanyaran la rectora, María José Figueras, i la directora del CESDA, Cristina Casamitjana, que l’apadrinarà. La roda de premsa serà a la sala Tàpies del rectorat.

Sobre el desenvolupament de l’acte

L’acte d’investidura es farà a les 12 h al Paranimf de la Universitat (c. de l’Escorxador, s/n). S’iniciarà amb la coral universitària que cantarà l’himne d’entrada. La rectora declararà la sessió oberta i la secretària general llegirà l’acord del Consell de Govern de la URV pel qual es nomena doctora honoris causa a Bettina Kadner. Tot seguit, Cristina Casamitjana farà la lloança de la doctorand.

Una vegada hagi rebut tots els atributs de mans de la rectora i hagi obtingut el grau de doctora, Bettina Kadner pronunciarà el discurs d’investidura.

L’acte es tancarà amb el discurs de benvinguda a la nova doctora a càrrec de la rectora i finalment la coral universitària interpreta l’himne «Gaudeamus igitur».