Convocatòries 03/09/2021

Workshop internacional sobre arquitectura i disseny urbà: entrevistes als ponents i presentació de projectes

• Data: Fins al 10 de setembre
  • Lloc: Cal Massó (carrer de Pròsper de Bofarull, Reus)

El Centre d’Art Cal Massó de Reus acull fins al 10 de setembre el Reus Architecture & Urban Design International Workshop, en el qual arquitectes, professorat i estudiants de diferents països europeus reflexionen sobre mobilitat i intermodalitat, emergència habitacional i patrimoni postindustrial i presenten tant possibles solucions als reptes que planteja el disseny urbà com solucions que ja estan en funcionament.

Les jornades compten amb 4 ponents referents en aquests àmbits:

• Joan Busquets, professor a la Universitat de Harvard i director de l’estudi BAU Barcelona, que ha intervingut en la planificació i el disseny de ciutats com Lisboa, La Haia, Marsella, Toulouse, Milà, Ginebra, Sao Paulo i diverses ciutats de la Xina. Aquest 2021 ha rebut el Premi Patrick Abercrombie al Disseny i Planejament Urbà de la Unió Internacional d’Arquitectes, i també va ser guardonat amb el Premi Nacional de Cultura de Catalunya, el Premi Erasmus de la Praemium Erasmianum Foundation i el Gran Premi Especial d’Urbanisme del Govern francès al 2011.
  • Jennifer Duyne, antropòloga social especialitzada en les dimensions socioculturals de l’habitatge i la urbanització, el desplaçament, el reassentament i la reconstrucció després de desastres naturals. És investigadora de l’Escola Federal Politècnica de Zuric (ETH Zürich) i directora de MAS ETH in Housing. És autora d’un gran nombre de publicacions rellevants per a les polítiques científiques i una de les autores principals del Manual del Banc Mundial per a la reconstrucció després dels desastres naturals Safer Homes, Stronger Communities.
  • Livia de Bethune, arquitecta i experta en paisatge urbà i mobilitat a la firma Multiple i professora de la Facultat d’Arquitectura de la Universitat Catòlica de Lovaina (KU Leuven). Ha estat responsable de diversos projectes de disseny urbà, com ara noves línies de tramvia i els bulevards centrals de Brussel·les, un parc d’art i cultura al nord d’Anvers o el barri de Nekkernova a Malines, també a Bèlgica.
  • Carmen Andriani i Manuel Gausa, professors de la Facultat d’Arquitectura de la Universitat de Gènova (Università degli Studi di Genova), que tractaran sobre rehabitar el patrimoni. Manuel Gausa també ha realitzat diversos projectes guardonats a escala internacional des del seu estudi d’arquitectura.

Els mitjans interessats en entrevistar-los podeu contactar amb el Gabinet de Comunicació i Màrqueting de la URV, 977 55 80 24 i gc@urv.cat.

A més a més, els estudiants de les quatre universitats participants al workshop (l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili; la facultat d’Arquitectura de la Universitat de Gènova, l’Escola Federal Politècnica de Zuric i la Facultat d’Arquitectura de la Universitat Catòlica de Lovaina) presenten els projectes que han treballat conjuntament durant aquesta setmana per donar resposta als reptes de mobilitat, recuperació del patrimoni industrial i emergència habitacional que plantegen tres eixos de la demarcació de Tarragona: la fàbrica d’electrodomèstics Valira de Riudoms; el complex fabril “Detroit” de Salou, i la Sedera de Montblanc (actualment, la seu de la policia local).

La presentació per part dels estudiants és demà divendres 3 de setembre a les 14:30 h a Cal Massó, Reus.

El Reus Architecture & Urban Design International Workshop és organitzat per l’Ajuntament de Reus i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV, amb la col·laboració de la delegació de Tarragona del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya i s’emmarca en les activitats del Pla Estratègic Reus Horitzó 32.

Vegeu el programa complet