Notes de premsa 24/12/2021

La URV ha tirat endavant set actuacions de transferència cofinançades pels Fons FEDER

S’han destinat dos milions d’euros a desenvolupar iniciatives per millorar la interacció amb el sector productiu i s’han gestionat a través de la Unitat de Valorització de la Fundació URV

Una de les activitats per fomentar la innovació al territori ha estat el projecte Demola.

Durant el període 2016-2021 s’han desenvolupat set actuacions que han requerit una inversió de prop de dos milions d’euros, la meitat dels quals finançats pels fons FEDER a través del Pla d’Actuacions en Valorització i Transferència de la Fundació URV. Aquest projecte ha permès incidir en el sistema de transferència de tecnologia i innovació de la URV, incrementant la valorització i comercialització de tecnologies, coneixements i innovacions generades a la URV i la seva transferència al mercat.

En total han estat set actuacions que han potenciat la interacció amb els agents i sectors productius, per impulsar i incrementar la seva competitivitat i el seu esperit innovador. Com a resultat d’aquesta iniciativa, s’han millorat els processos i sistemes de gestió de les relacions entre la URV i les empreses del territori i la comunicació per fomentar la connexió i oferir els serveis i altres formes de col·laboració.

S’ha implantat el pla de formació anual del PDI, PAS i estudiants de la URV; s’ha desenvolupat el projecte Demola al territori; s’han activat la plataforma de micromecenatge per a la cerca de finançament per a projectes de recerca de la URV; s’han impulsat nous projectes col·laboratius tant a nivell europeu com nacional, i s’han incrementat les tecnologies valoritzades, les empreses derivades i les llicències.

La Fundació URV i la URV han rebut conjuntament aquest ajut de cofinançament provinent dels Fons Europeus de desenvolupament Regional (FEDER) per a la realització de projectes de les unitats de valorització i transferència de coneixement de les universitats de Catalunya que s’adrecen a millorar la interacció amb el sector productiu.

Aquest ajut FEDER té el suport del  Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya.