Notes de premsa 17/05/2018

Investigadors de literatura catalana contemporània donen a conèixer les seves recerques durant la jornada LITCAT

Ha estat coordinada pel Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana de la URV amb la col·laboració de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català

Oriol Teixell, del Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana de la URV presentant la seva ponència "Joan Puig i Ferreter: director literari a l'exili", al costat de Carme Oriol, una de les coordinadores de la jornada.

La IV Jornada LITCAT de grups de recerca de literatura catalana contemporània ha tingut aquest any com a tema central el patrimoni literari i la identitat. En aquesta edició s’han presentat 13 ponències sobre les recerques que realitzen les universitats catalanòfones en el camp de la literatura catalana contemporània.  Han donat a conèixer les línies que estan investigant en temes com ara la construcció del patrimoni literari a través de la traducció del segle XXI; el mite fundacional d’Adam i Eva en la narrativa catalana dels anys vint i trenta; o Joan Puig i Ferreter, director literari a l’exili, per exemple.

La jornada, que s’ha fet aquest dijous al campus Catalunya de la URV, té la finalitat de donar a conèixer les línies d’investigació dels grups, fer visible de manera pública i col·lectiva la recerca que duen a terme i establir una xarxa de relacions que permeti la promoció d’intercanvis i projectes compartits.

La IV Jornada LITCAT ha estat organitzada pel Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana (GRILC), – amb Carme Oriol i Montserrat Corretger com a coordinadores- el Departament de Filologia Catalana de la URV i la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català. Ha comptat amb el suport de la Facultat de Lletres de la URV i la Societat Catalana de Llengua i Literatura de l’Institut d’Estudis Catalans.