09/05/2018

La URV ocupa la novena posició del rànquing CYD

La Universitat obté la màxima qualificació en rendiment en 18 dels 34 indicadors avaluats per la Fundació Conocimiento y Desarrollo (CYD). Destaca en la contribució al desenvolupament regional i en recerca

La Universitat Rovira i Virgili ha situat 18 dels 34 indicadors que s’analitzen en aquest rànquing en el grup de major rendiment i 14 en el de rendiment intermedi, segons ha fet públic aquest dimecres, 9 de maig, la Fundació Conocimiento y Desarrollo (CYD). El rànquing analitza les universitats en cinc àmbits: ensenyament i aprenentatge; recerca;  transferència de coneixement; orientació internacional, i contribució al desenvolupament regional.

En la posició global es troba en novena posició de les 73 universitats del sistema universitari espanyol que s’han analitzat i destaca principalment en dos dels cinc àmbits. En el de contribució al desenvolupament regional, es troba en segona posició, que comparteix amb set universitats més, i pel que fa a la recerca s’ha posicionat en quart lloc, la mateixa posició en què es troba la Universitat de Girona i la Universitat Jaume I de Castelló. En aquest àmbit 6 dels 8 indicadors analitzats se situen en el grup de major rendiment. Pel que fa a la resta d’indicadors, en orientació internacional es troba a la novena posició -la mateixa que la Universitat de Barcelona i la de Navarra-, en transferència de coneixement, a la setzena i pel que fa a ensenyament i aprenentatge a la posició 22a, empatada amb la Universitat d’Oviedo.

Aquesta és la cinquena edició del rànquing CYD sobre la contribució de les universitats espanyoles al desenvolupament. El coordina el catedràtic d’Economia Aplicada Martí Parellada i es basa en els objectius i la metodologia de l’U-Multirank que elabora la Comissió Europea. Inclou 73 universitats espanyoles de totes les comunitats autònomes.  Les 15 universitats que obtenen un major nombre d’indicadors de major rendiment es localitzen a Catalunya, València, Madrid, Navarra i al País Basc.

Per consultar el rànquing: http://www.rankingcyd.org/comunicacion