Convocatòries 17/02/2022

Sessió de debat “El Baix Penedès i la metròpoli barcelonina: perifèria, frontissa o baula estratègica?”

• Data: 17 de febrer de 2022
  • Lloc: Escola Municipal de Música Pau Casals (El Vendrell). Presencial i en streaming

La Càtedra Universitat i Regió del Coneixement de la URV i el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB) organitzen la conferència “El Baix Penedès i la “El Baix Penedès i la metròpoli barcelonina: perifèria, frontissa o baula estratègica?” en el marc del cicle de la Metròpoli Oberta. Es podrà seguir de manera presencial i també en streaming amb inscripció prèvia en aquest enllaç.

La sessió tindrà lloc el dijous 17 de febrer a les 10:00 h a l’Escola Municipal de Música Pau Casals d’El Vendrell i comptarà amb dues taules de debat sobre articulació i dinàmiques territorials, d’una banda, i model econòmic i desenvolupament, de l’altra. L’objectiu de la jornada és recollir diverses mirades sobre les relacions entre el Baix Penedès (en el context de la vegueria del Penedès) i l’entorn metropolità, per tal d’incorporar-les al procés “Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030”.

El programa de la jornada és el següent:

L’acte, constarà de dues taules rodones:

Benvinguda i presentació

• Oriol Estela, coordinador general PEMB
  • David Alquézar, delegat del govern de la Generalitat al Penedès
  • Kenneth Martínez, alcalde del Vendrell
  • Joaquim Nin, vicepresident primer de la Diputació de Tarragona i alcalde d’Albinyana
Taula 1. ” Baix Penedès: cruïlla de futur
  • Agnès Farré, alcaldessa de la Bisbal del Penedès
  • Jon Olano, sociòleg investigador post doctoral al Centre for Climate Change de la URV
  • Agustí Serra director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme. Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori. Generalitat de Catalunya
  • Neus Lloveras, presidenta de la Federació Empresarial Gran Penedès