• Prova la cerca avançada
  • Cerca
  • Diari Digital
  • Sala de premsa
  • Subscriu-te als butlletins de la URV
  • Agenda
    • Català
    • Español
    • English
  • Cerca

Diari digital de la URV -

  • Diari Digital
  • Sala de premsa
Menu
  • Portada
  • Recerca
  • Docència
  • Institució
  • Vida al campus
  • Comunitat URV
  • Reportatges
  • Més categories
Prova la cerca avançada
  • Subscriu-te als butlletins de la URV
  • Agenda
  • Català
  • Español
  • English
27/01/2017

Docents i tutors de pràctiques de Treball Social es formen en el curs Conferència del Grup Familiar

És una tècnica d'intervenció social, Family Group Conference -FGC, que implica nens o persones adultes i el seu cercle ampli, per trobar solucions conjuntes a situacions de crisi o dificultats familiars. El curs s'ha fet del 23 al 25 de gener, al campus Catalunya

Els participants al curs, amb Martina Erpenbeck.

És una tècnica d'intervenció social, Family Group Conference -FGC, que implica nens o persones adultes i el seu cercle ampli, per trobar solucions conjuntes a situacions de crisi o dificultats familiars. El curs s'ha fet del 23 al 25 de gener, al campus Catalunya

Aquesta tècnica d’intervenció social, Conferència del Grup Familiar, consisteix en dur a terme reunions de presa de decisió que apleguen a nens o persones adultes amb la seva família i la seva xarxa de suport en sentit ampli, amb l’objectiu de trobar solucions conjuntes a situacions de crisi o dificultats familiars.

El curs l’ha impartit Martina Erpenbeck, treballadora social, pedagoga i supervisora d’equips INTERACT DIALOGO, que ha desenvolupat una metodologia participativa a través de la presentació d’experiències pràctiques i reals viscudes a Hamburg (Alemanya). Han participat més d’una trentena de professores del grau de Treball Social i del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social, així com tutors/es de pràctiques vinculats a l’assignatura Pràcticum d’Intervenció d’aquest ensenyament.

La valoració general de les persones assistents ha estat molt bona, ja que ha estat una oportunitat de conèixer una eina de treball que pot ser valuosa per millorar la intervenció social amb famílies. A més a més, promou l’apoderament per als membres de la família, i la responsabilitat recau en els protagonistes evitant la dependència dels serveis d’ajuda pel que fa a la decisió del suport.

El professorat i les persones que tutoritzen les pràctiques dels estudiants s’han format primer per poder després formar-los, dins les aules i a la pràctica real, sobre aquesta nova eina d’intervenció. L’activitat l’ha organitzat l’àrea de Treball Social del Departament i l’ha finançat l’Institut de Ciències de l’Educació (URV).

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV
Arxivat a: Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social, Docència, Facultat de Ciències Jurídiques, Facultat de Lletres, Personal docent i investigador, Societat i cultura

2 comentaris

  1. Patricia | 27/01/2017 12:35

    Ha estat genial. Si es fa un curs ampliant la técnica, compteu amb mi.

    Respon
  2. Carmina Puig Cruells | 27/01/2017 12:55

    Excel·lent formació!!! Innovem en intervenció social.

    Les professores de treball social donen suport als col·laboradors docents, els tutors de pràctiques de l’ensenyament.
    Gràcies pel vostre suport !!

    Respon

Comenta Cancel·la les respostes

*

*

Comparteix

Sobre el mateix tema

  • La URV té disponible un curs per al personal de les universitats que atenen estudiants amb sordesa
  • La URV reconeix el personal per la seva contribució al creixement de la institució
  • Mònica López, guanyadora del Premi Giovanni Pontiero a les millors traduccions del portuguès
Universitat Rovira i Virgili
  • X
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

Gabinet de Comunicació i Màrqueting

Edifici del rectorat
C. de l'Escorxador, s/n
43003 Tarragona

redaccio@urv.cat 977 297 975

  • Mapa del web
  • Privacitat
  • Nota legal
  • Política de cookies

Ajudeu-nos a millorar