• Prova la cerca avançada
  • Cerca
  • Diari Digital
  • Sala de premsa
  • Subscriu-te als butlletins de la URV
  • Agenda
    • Català
    • Español
    • English
  • Cerca

Diari digital de la URV -

  • Diari Digital
  • Sala de premsa
Menu
  • Portada
  • Recerca
  • Docència
  • Institució
  • Vida al campus
  • Comunitat URV
  • Reportatges
  • Més categories
Prova la cerca avançada
  • Subscriu-te als butlletins de la URV
  • Agenda
  • Català
  • Español
  • English
10/07/2020

La construcció de la identitat juvenil a les xarxes socials a Egipte centra la primera tesi en línia al DAC

El programa de Doctorat en Antropologia i Comunicació de la URV va celebrar la primera defensa d'una tesi doctoral en línia. El treball de la ja doctora Hanan Ezzat aborda les identitats juvenils i l'ús de les xarxes socials en el context egipci i ha estat dirigit per la professora Iolanda Tortajada

Moment de la presentació.

El programa de Doctorat en Antropologia i Comunicació de la URV va celebrar la primera defensa d'una tesi doctoral en línia. El treball de la ja doctora Hanan Ezzat aborda les identitats juvenils i l'ús de les xarxes socials en el context egipci i ha estat dirigit per la professora Iolanda Tortajada

El treball doctoral “Social media influencers and the online identity of Egyptian youth”, presentat el passat 6 de juliol, adopta una perspectiva qualitativa i des dels estudis culturals, amb una aproximació etnogràfica que ha portat a l’autora a entrevistar influencers i fans a diverses xarxes socials. Els resultats apunten avenços sobre com els joves veuen el seu paper en aquests entorns virtuals.

La tesi és innovadora per tractar un tema en auge, per abordar tant la producció de missatges com la seva recepció, i per estar plantejada en un context àrab, en què s’interrelacionen aspectes culturals, morals i religiosos amb l’ús de les noves tecnologies i representacions juvenils. La tesi també afronta la qüestió de gènere, el paper de lideratge, els valors dels influencers i les relacions que s’estableixen entre influencers i seguidors.

En el tribunal de la tesi van participar les investigadores Gemma San Cornelio (Universitat Oberta de Catalunya), Cilia Willem (Universitat Rovira i Virgili) i  l’investigador David Dueñas Cid (Kozminski University, Polònia, i Tallinn University of Technology, Estònia). Després de tres hores d’exposició i debat sobre el treball, la tesi va ser distingida amb un excel·lent cum laude, la màxima valoració.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV
Arxivat a: Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social, Departament d'Estudis de Comunicació, Escola de Doctorat, Societat i cultura

Comenta Cancel·la les respostes

*

*

Comparteix

Universitat Rovira i Virgili
  • X
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

Gabinet de Comunicació i Màrqueting

Edifici del rectorat
C. de l'Escorxador, s/n
43003 Tarragona

redaccio@urv.cat 977 297 975

  • Mapa del web
  • Privacitat
  • Nota legal
  • Política de cookies

Ajudeu-nos a millorar