09/10/2024

La URV se situa a la posició 601-800 del món al rànquing “Times Higher Education”

És la quarta catalana i la setena universitat de l'Estat que apareix en aquesta classificació, que ha avaluat les 2.092 millors universitats del món

Laboratori de docència de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de la URV.

La Universitat Rovira i Virgili (URV) s’ha situat en la posició 601-800 del World University Rankings 2025 que “Times Higher Education” (THE) ha presentat aquest dimecres, 9 d’octubre. El rànquing avalua les 2.092 millors universitats del món, 188 més que l’any passat.

La URV destaca especialment en l’àrea de qualitat de la recerca, en què ha obtingut 66 punts sobre 100, a partir dels indicadors d’impacte de les citacions i de fortalesa, excel·lència i influència de la recerca.

La quarta catalana i la setena de l’Estat

La URV se situa al setè lloc de les 55 universitats públiques i privades que hi apareixen, posició que comparteix amb altres sis universitats: la Universitat Politècnica de València, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Granada i Universitat de Santiago de Compostel·la i la Universitat del País Basc. Tres universitats públiques catalanes encapçalen la llista de les millors universitats de l’Estat: Universitat de Barcelona (149), Pompeu Fabra (176) i Autònoma de Barcelona (199) seguides de la URV, la quarta universitat catalana al mateix lloc de la UOC i la UPC.

L’edició 2025 del rànquing mostra, de nou, el domini de les universitats britàniques i nord-americanes. Les cinc primeres posicions del món les ocupen les universitats d’Oxford, l’Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT), Harvard, Princeton i Cambridge.

Subscriu-te als butlletins de la URV