25/04/2019

La Càtedra Smart Mediterranean City ajudarà a implementar l’Agenda Urbana Europea als municipis

El projecte conjunt amb la UB per a la cohesió de les àrees urbanes ha rebut el suport econòmic de la convocatòria de Càtedres Telefònica

L’Agenda Urbana de la Unió Europea té per objectiu la cohesió territorial de les àrees urbanes a través de l’abordatge de diferents aspectes, com ara la mobilitat, la generació de llocs de treball o la sostenibilitat ambiental. No es tracta que les ciutats implementin aquestes mesures de manera obligatòria, però sí que serà indispensable que estiguin aliniades amb les polítiques europees si volen rebre fons de la UE.

En aquest context, la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City de la Universitat Rovira i Virgili i el Postgrau Smart Social City de la Universitat de Barcelona han unit esforços en el projecte  “SmartCity – Agenda Urbana Europea”, que ajudarà els municipis a implementar l’Agenda Urbana Europea. Aquest projecte ha estat una de les dues propostes guanyadores del concurs de Càtedres Telefónica, que s’ha convocat enguany per primera vegada entre les universitats catalanes. Telefónica dota així el projecte de la URV i la UB amb 22.500 euros.

En una primera fase, els investigadors analitzaran el contingut de l’Agenda Urbana Europea i les formes d’implementació als municipis; en la segona fase, se celebraran jornades adreçades als comandaments polítics i tècnics dels ajuntaments per formar-los i que puguin fer efectives les propostes de la UE als seus municipis. Així ho explica Santiago Castellà, director de la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City.

L’aplicació del projecte serà preferentment als municipis que integren el grup de treball SmartCATSud, format per una vintena d’ajuntaments de la demarcació de Tarragona i la Diputació de Tarragona.  La durada del projecte és d’un any, i s’iniciarà al setembre d’aquest 2019.