30/11/2018

La professora Sílvia Carmona guanya el premi de l’Instituto Nacional de Administración Pública

La seva recerca proposa el govern obert com a estratègia per resoldre els problemes de qualitat democràtica

Silvia Carmona a l'acte de graduació dels doctors per la URV del curs 2017-18.

La professora del Departament de Dret Públic, Sílvia Carmona, ha guanyat el Premi de l’Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) 2018 per a tesis doctorals. Ha obtingut la màxima puntuació d’aquesta convocatòria competitiva amb la seva tesi Democracia y gobierno abierto: una nueva cultura administrativa, dirigida per Lucía Casado. El Premi INAP està dotat amb 3.000 euros i la publicació de la tesi doctoral. L’activitat editorial de l’INAP està reconeguda per Scholarly Publishers Indicators in Humanities and Social Sciences (SCI) en les disciplines de Ciències Polítiques i Dret.

Sílvia Carmona, que és professora associada de Dret Administratiu, tracta en la seva tesi sobre el concepte de govern obert, que ha suposat una evolució en la modernització de l’Administració. Actualitza els principis tradicionals del Dret públic tenint en compte els canvis que es produeixen en la societat i proposa el govern obert com una estratègia viable per solucionar els problemes de qualitat democràtica.

Partint de la base que la participació ciutadana té un paper de regeneradora de la confiança en el sistema polític, Carmona analitza què s’ha fet fins ara a Espanya en aquest sentit i què més cal fer per avançar cap a la modernització administrativa i la regeneració de la democràcia.