24/05/2022
240 alumnes de 8 escoles participaran al congrés Recerkids al campus Terres de l’Ebre
El congrés és la culminació d'un trimestre de feina en què l’alumnat de 5è i 6è de Primària ha dut a terme un projecte de recerca sobre la biodiversitat i l’estudi de les aus
El congrés és la culminació d'un trimestre de feina en què l’alumnat de 5è i 6è de Primària ha dut a terme un projecte de recerca sobre la biodiversitat i l’estudi de les aus
El campus Terres de l’Ebre de la URV acollirà aquest divendres 27 de maig la VI edició del programa Recerkids a la demarcació de Tarragona. Un total de 240 alumnes de 8 escoles del territori es desplaçaran fins a Tortosa per presentar els resultats de les seves recerques. L’objectiu del projecte, impulsat per la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya, és que l’alumnat de 5è i 6è de primària aprengui ciències a partir de la recerca a l’aula. L’eix central de les recerques d’enguany és la biodiversitat i l’impacte de l’acció humana sobre les aus.
El congrés és la culminació de tot un trimestre de feina i permetrà a les escoles compartir els resultats de la seva recerca amb els altres centres participants al programa i amb les científiques i científics de la URV. Aquest és un dels objectius principals de Recerkids: donar a conèixer la tasca investigadora i de divulgació que es porta a terme a les universitats i centres de recerca de Catalunya.
A banda de presentar els resultats, l’alumnat també realitzarà una visita al Parc Natural del Delta de l’Ebre. Serà aquí on els alumnes podran observar les espècies d’aus que hi habiten a través de diferents tallers d’observació d’ocells. La jornada a Tortosa comptarà també amb un espectacle científic de la mà dels Clowntífics de Big Van Ciència.
Promoure la recerca científica és l’eix central del projecte Recerkids. Aquest curs compta amb la participació de més de 3.200 alumnes de 90 centres de tot Catalunya, que han desenvolupat la seva recerca a l’aula i participaran als congressos que ja s’han celebrat a la Universitat de Lleida i que se celebraran també a la Universitat de Girona.
En la primera fase, entre gener i abril, els grups participants han desenvolupat una de les dues recerques proposades, una d’oberta i una de pautada. La proposta pautada animava l’alumnat a realitzar un estudi científic sobre les diferents variables que poden condicionar la biodiversitat de les aus, a través de simulacions per ordinador. L’altra recerca, més oberta, proposava fer un estudi científic sobre la biodiversitat de l’entorn de l’alumnat, posant el focus en les espècies d’aus que tinguessin més a l’abast. Per tot plegat, el professorat ha comptat amb l’assessorament dels especialistes d’Eduxarxa i amb materials didàctics preparats per l’organització.