01/02/2024

8 de cada 10 membres del personal tècnic, de gestió, administració i serveis recomanen la URV per treballar-hi

El 74% del PTGAS van completar l’enquesta de clima laboral que permetrà abordar les àrees menys valorades i posar en valor les més ben puntuades

Personal de l'Escola de Doctorat.

Fins al 74% dels membres del personal tècnic, de gestió, administració i serveis de la URV (PTGAS) van completar l’enquesta que tenia per objectius conèixer l’opinió dels treballadors i treballadores de la Universitat pel que fa al clima laboral i, en conseqüència, elaborar un pla d’acció per abordar les àrees menys valorades i posar en valor les més ben puntuades.

De les respostes al qüestionari se’n desprèn la satisfacció global de treballar a la URV, ja que el 38,7% del personal recomanaria treballar-hi atorgant una puntuació d’entre 9 i 10 sobre 10, i el 42,6% ho faria amb una puntuació d’entre 7 i 8 sobre 10.

Les set dimensions avaluades presenten resultats similars, amb una puntuació mitjana per sobre de 3 sobre 5. Si els resultats s’analitzen segons si la tendència és positiva, neutra o negativa, les condicions de treball (amb un 59,8%) i la motivació, satisfacció laboral i ambient de treball (amb un 57,4%) són les que tenen una major tendència positiva. En canvi, la formació i desenvolupament i l’organització són les dimensions amb un percentatge més elevat de tendència negativa, amb el 26,6% i el 25,7%, respectivament.

Resultats de les set dimensions avaluades en l'enquesta de clima laboral del PTGAS.
Resultats de les set dimensions avaluades en l’enquesta de clima laboral del PTGAS.

Cada dimensió, però, consta d’aspectes específics que també han estat valorats en l’enquesta, i que permeten analitzar amb més detall els punts de millora. Els més valorats són el coneixement de l’organització, les condicions laborals, l’actitud del responsable directe, l’autonomia i les mesures de conciliació de la vida familiar i laboral, per aquest ordre.

Els aspectes menys valorats són les retribucions, la distribució de càrregues de treball, la disponibilitat de temps per fer la feina i la comunicació entre les diferents unitats de la URV.

La gerent de la Universitat, Elisenda Capella, ha presentat el resultats al PTGAS aquest 31 de gener. Comença així la quarta fase del projecte: l’establiment de mesures per a la millora del clima laboral. És per això que durant el primer semestre d’aquest any la gerència obrirà un debat amb els agents implicats.

L’elaboració d’un pla d’acció comptarà amb la participació del PTGAS, els i les responsables de les unitats i la part social.