Notes de premsa 15/05/2024

La URV fa un pas més per assolir el 80% de la docència en català

S’ha aprovat el Pla d’increment de la docència en català i la Guia sobre la llengua de docència

Classe a la seu Baix Penedès de la URV.

El Consell de Direcció de la URV ha aprovat el Pla d’increment de la docència en català (PIDOC-URV), que entre altres actuacions preveu assolir el 80% de la docència en català tant als graus universitaris com als màsters habilitadors, i incrementar l’ús de la llengua pròpia a la resta de màsters que no s’ofereixin íntegrament en castellà o anglès.

Una de les actuacions del PIDOC-URV que es presenta avui és la Guia sobre la llengua de docència a la URV. Aquesta eina vol informar el PDI sobre la política lingüística en l’àmbit de la docència i donar recomanacions per gestionar adequadament els principis de transparència i seguretat lingüístiques. El recurs està acompanyat de breus vídeos explicatius i d’infografies que en resumeixen el contingut.

El PIDOC-URV, que desenvolupa una de les accions previstes al Pla de política lingüística de la URV, segueix la pauta facilitada pel Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, a través de la Guia per a l’elaboració dels PIDOC, aprovada en el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya.

Tant el PIDOC-URV com la Guia sobre la llengua de docència a la URV han estat elaborats per la Comissió de Política Lingüística de la URV, en el cas de la Guia amb un ajut Interlingua de la Generalitat de Catalunya.