13/10/2015

El Col·legi d’Educadors Socials premia les estudiants de la URV Priscila Vibeke i Lorena Lanchares

En l'acte Celebrem i captem talent, el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya ha distingit les dues estudiants de la URV juntament amb els de les altres universitats catalanes. Ha estat el dia 1 d'octubre a la tarda, al Convent de Sant Agustí de Barcelona, amb motiu del Dia Internacional de l'Educació Social, el 2 d'octubre

Foto de conjunt dels estudiants premiats. A dalt d'esquerra a dreta, Lorena Lanchares i Priscila Vibeke.

Priscila Vibeke és l’estudiant amb el millor expedient del grau d’Educació Social de la URV del curs 2014-15; i Lorena Lanchares ha aconseguit la millor nota ponderada del treball final de grau del curs passat, amb “Los efectos sociales de la prisionización en los internos del Centro Penitenciario de Tarragona”. El premi ha estat l’alta gratuïta com a col·legiades i un any de quota pagada, amb accés a la borsa de treball. Al costat d’elles, s’ha premiat també els millors estudiants de les universitats on s’imparteix Educació Social: UB, UAB, URL, UOC, UdG, UdL, UVic i la UNED.

Exposició de Priscila amb Lorena al costat.
Un moment de l’exposició de Priscila, amb Lorena al costat.

En un acte informal i participatiu, ha tingut lloc aquest encontre pioner al país, que vol ser un referent per a l’Educació Social i que el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) té la voluntat de seguir celebrant anualment. Hi han participat professors i professionals del sector, els estudiants han presentat els seus treballs finals de grau i s’ha presentat l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, Per acabar l’acte, ha tingut lloc l’actuació de Comusitària. Noemí Rubio i Laia Serra han presentat el seu projecte Riborquestra. El CEESC ha organitzat una setmana d’actes pel Dia Internacional de l’Educació Social, del 30 de setembre al 3 d’octubre.

A la URV, els estudis d’Educació Social es van iniciar el 1999. Des de la primera promoció, es graduen una cinquantena de joves cada curs acadèmic.