17/02/2016
El Consell Social dóna impuls a tres projectes emprenedors
Una marca de cosmètica natural, un projecte per incorporar la robòtica a les escoles i un altre per introduir a la xarxa acords de cançons en català. Són les tres idees emprenedores que aquest any s’han endut els ajuts del Consell Social de la URV, amb 6.000 euros cadascun, que els servirà per desenvolupar la seva idea. L’entrega de premis s’ha fet aquest dimarts, 16 de febrer, a la sala de graus de la Facultat d’Economia i Empresa
Una marca de cosmètica natural, un projecte per incorporar la robòtica a les escoles i un altre per introduir a la xarxa acords de cançons en català. Són les tres idees emprenedores que aquest any s’han endut els ajuts del Consell Social de la URV, amb 6.000 euros cadascun, que els servirà per desenvolupar la seva idea. L’entrega de premis s’ha fet aquest dimarts, 16 de febrer, a la sala de graus de la Facultat d’Economia i Empresa
Amb l’objectiu de donar suport als estudiants de la URV en la validació d’idees susceptibles de convertir-se en un producte que serveixi de base per a una acció d’emprenedoria, el Consell Social lliura, des de fa deu any,s els ajuts a les millors idees emprenedores d’estudiants de la Universitat. Aquest dimarts s’ha fet entrega dels tres projectes emprenedors que, amb 6.000 euros, podran desenvolupar la seva idea.
Un d’ells és la creació d’una marca de cosmètica natural, innovadora i sensorial per a joves que porta per nom Freshly Cosmetics i que han impulsat Miquel Adrià, Joan Miralles i Mireia Trepat. Aquests joves emprenedors ja han rebut altres premis que els han permès implantar-se en cinc botigues físiques i començar la comercialització dels seus productes per la web, amb la seva idea de “cosmètica saludable”. Aprendre ensenyant Robòtica Educativa, de Cristina Vives, Adrià Marcos, Ricardo Bonache i Jordi Rincon ha estat l’altre projecte seleccionat i que ja ha començat les primeres passes per introduir els robots com a material didàctic a les aules per ensenyar conceptes com la lateralitat i la seqüenciació, entre altres. I el tercer projecte seleccionat, porta el nom d’Acords Català i és una iniciativa d’Albert Muñoz i Àlex Usach, un estudiant de medicina i un graduat en ADE per la URV, que han tingut la iniciativa de crear una pàgina web on els amants de la música hi poden trobar, entre altres, acords de cançons catalanes per a guitarra i piano i fins i tot un tutorial per aprendre a tocar la guitarra per inexperts.
L’entrega dels premis del Consell Social s’ha fet aquest dimarts en el marc dels Dimarts Emprenedor, que organitza URV Emprèn. El director d’URV Emprèn i de la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses, Pere Segarra, el degà de la Facultat d’Economia i Empresa, Antoni Terceño i el vicerector de Transferència i Innovació, Miquel Ángel Bové, han estat presents a l’acte presidit pel president del Consell Social, Joan Pedrerol qui va destacar que, en aquets deu anys, s’han donat ajuts per a tirar endavant 29 idees, 20 dels quals continuen sent projectes vius. En aquests moments ja hi ha activa la convocatòria per a presentar propostes que finalitza el proper 30 de juny .
“Vivències com a emprenedor”
En aquesta edició del Dimarts Emprenedor s’han presentat dos projectes guanyadors dels ajuts del Consell Social a les millors idees emprenedores d’anys anteriors. Un d’ells, el projecte Waitless, considerada ara ja com una de les quinze startups foodtech del món.
El director de producte, Javier Linares, -exalumne d’enginyeria informàtica de la URV- ha parlat de l’evolució de l’empresa, que es dedica al disseny i creació de dispositius tecnològics per a empreses de restauració. Es tracta de dispositius tecnològics en format de tauleta que es poden trobar a les taules dels locals a través de la qual els clients poden consultar la carta, fer la comanda i, d’aquí poc temps, fins i tot pagar. Els propietaris dels locals de restauració poden controlar les demandes dels clients, controlar l’estoc de productes i inclús incorporar ofertes o treure i afegir plats al moment.
L’altra iniciativa que s’ha presentat ha estat l’agència de màrqueting i formació Gecofor que es va crear el 2011. Víctor Franquet, creative manager de l’empresa, ha explicat també els alts i baixos de la trajectòria dels emprenedors com ell. La seva empresa es dedica principalment a la creació de pàgines web per a empreses a la gestió de xarxes i a la publicitat on-line.