13/05/2016
El Dia de l’Emprenedoria del Sud de Catalunya reuneix més de 350 persones a Salou
El col·lectiu empresarial i emprenedor de la demarcació de Tarragona es va donar cita dimecres al Teatre Auditori de Salou per assistir al Dia de l'Emprenedoria del Sud de Catalunya. Els assistents van compartir experiències en una cita que per tercer any consecutiu organitza URV Emprèn i que, enguany, ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Salou
El col·lectiu empresarial i emprenedor de la demarcació de Tarragona es va donar cita dimecres al Teatre Auditori de Salou per assistir al Dia de l'Emprenedoria del Sud de Catalunya. Els assistents van compartir experiències en una cita que per tercer any consecutiu organitza URV Emprèn i que, enguany, ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Salou
Més de 350 assistents van omplir dimecres el Teatre Auditori de Salou per participar del III Dia de l’Emprendoria del Sud de Catalunya, una jornada que va servir per compartir experiències, aprendre noves formes de tirar endavant un negoci i conèixer quines són les tendències de futur en el sector. A banda de conferències, casos d’èxit i taules rodones, durant tota la jornada va tenir lloc un Market Place, que va comptar amb la participació d’una trentena d’entitats i projectes emprenedors.
El conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Jordi Baiget, va presentar la jornada juntament amb el rector de la URV, Josep Anton Ferré; l’alcalde de Salou, Pere Granados; el director de la Càtedra URV Emprèn, Pere Segarra; i Martina Furrier, consellera de Comerç i Consum a l’Ajuntament de Salou.
Pau Garcia-Milà, emprenedor i empresari fundador d’eyOs i IdeaFoster, va fer la conferència inaugural amb una intervenció molt motivadora que va atrapar els assistents. Garcia-Milà va donar eines al públic per a que prenguessin consciència de que tot depèn de l’actitud d’un mateix. Estudiants de l’Institut Jaume I de Salou, que van assistir a la Jornada, van mostrar un especial interès en aquesta ponència, i fins i tot alguns van pujar a l’escenari a fer preguntes i interactuar amb el conferenciant.
En una de les sessions paral·leles, Jordi Ordóñez, consultor ecommerce amb 15 anys d’experiència en projectes online va oferir al públic una visió contrastada del màrqueting digital en grans i petites empreses, i va fer una aproximació a les noves eines que despuntaran l’any 2017, així com a les novetats que incorporaran aquelles aplicacions que ja coneixem a l’actualitat. Ordóñez també va parlar sobre com el màrqueting digital pot acabar controlant la planificació estratègica de les empreses.
De la seva banda, Marcel Abbad, especialista en microfinances, creador de MACS Consultoria Social i de la Fundació Oportunitats, va parlar de l’emprenedoria social, i de com aquests projectes també poden ser rendibles i reinvertir els beneficis que generin en projectes socials. Abbad va citar alguns exemples d’empreses molt conegudes com La Fageda, que van començar fent emprenedoria social i que han acabant convertint-se en grans negocis.
Miguel Ángel Rodríguez, creatiu i youtuber especialitzat en cuina, va explicar la seva experiència amb una eina, Youtube, que pot arribar a ser molt útil com a element de promoció empresarial. Rodríguez, que va començar a pujar vídeos a aquesta plataforma i ara ja compta amb un canal propi i milers de seguidors, va destacar les potencialitats de Youtube en l’àmbit del màrqueting personal i de les empreses.
Una de les conferències centrals va ser “Lean Startup: emprendimiento ágil”, impartida per Alfonso Prim, COO i fundador d’Innokabi, qui va parlar de la metodologia Lean Startup de posicionament web per a les companyies. Prim va insistir en la importància de definir l’objectiu estratègic de les empreses, i no centrar-se tant en el producte en sí, sinó en el que aquest significa per a la societat, quines millores suposaria, quins problemes és capaç de solucionar o quines mancances pot cobrir. El conferenciat va posar l’accent, a l’hora d’assegurar un bon posicionament, en centrar-se sempre en el destinatari i en la proposta de valor del producte que s’ofereix.
Territori d’oportunitats
La primera sessió de la tarda va ser una taula rodona sobre oportunitats del territori, en què van participar Choni Fernández, directora del serveis centrals i compres, logística, assessoria jurídica i responsabilitat corporativa de PortAventura World; Joan Antón, director d’allotjament del Càmping Resort Sangulí Salou i del Cambrils Park Resort, del grup d’empreses Blasi; Sara Pérez, de Mas Martinet Viticultors i Venus La Universal i Francesc Roca, conseller delegat d’Educació, Ocupació i Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Tarragona. En una sessió molt interactiva amb el públic, tots quatre, de perfils diferenciats, van exposar idees molt contraposades sobre la riquesa que tenim al territori i quina valoració en fem. Durant el debat es va parlar de debilitats, d’oportunitats i cadascú va aportar la seva experiència al capdavant d’empreses pioneres a la demarcació.
“El Decálogo+1 de la Comunicación en Femenino” va ser el títol de la conferència de cloenda de la jornada. La va impartir Gemma Cernuda, Sòcia fundador d’Ellas deciden, la primera agència d’estratègia de marca en femení d’Espanya. És especialista en branding, escriptora, contertuliana, columnista, mentora i codirectora del Fòrum BCN Dona i Esport. Durant la seva intervenció, Cernuda va fer una aproximació a la comunicació tenint en compte la dona com a objectiu. No va ser una conferència feminista sinó reflexiva, partint de la base, segons va explicar, de que el 90% del poder d’exerció de compra l’exerciten les dones, fins i tot en productes enfocats al públic masculí.
Deltacleta, premi NewProject
Durant la Jornada també es va lliurar el premi NewProject, que reconeix un model de negoci exemplar que s’hagi engegat en els darrers dos anys. Un jurat havia seleccionat prèviament nou projectes, que havien de presentar la seva candidatura en un petit vídeo de presentació. Durant tot el dia, els vídeos es van anar projectant i els assistents van decidir, amb les seves votacions, que el premi se l’endugués Deltacleta, una idea de negoci que va arrencar fa poc més d’un any i que centra la seva activitat en organitzar sortides turístiques amb bicicletes elèctriques pel Delta de l’Ebre.